اسد: سوریه سرحدات جدید فدراسیون روسیه را به رسمیت می شناسد

© Sputnik / Vladimir Gerdo/Pool /  مراجعه به بانک تصاویر Президент Сирии Башар Асад и президент РФ Владимир Путин во время встречи
Президент Сирии Башар Асад и президент РФ Владимир Путин во время встречи - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2023
عضو شوید
بشار اسد رئیس جمهور سوریه طی مصاحبه با اسپوتنیک گفت دمشق سرحدات جدید روسیه را با سرزمین های که پس از نتایج همه پرسی به آن پیوستند: جمهوری های خلق دونتسک و لوگانسک و ولایت های خرسون و ژاپروژیا به رسمیت می شناسد.
اسپوتنیک اولین رسانه جهان بود که بلافاصله پس از گفتگوهای اسد در کرملین با اسد صحبت های داشت.
رهبر سوریه در پاسخ به سوالی درباره به رسمیت شناختن سرحدات جدید روسیه گفت: البته. من می‌گویم این سرزمین‌های روسیه است و حتی اگر جنگ هم اتفاق نمی‌افتد، از نظر تاریخی این سرزمین‌ها متعلق به روسیه است.
Президент Сирии Башар Асад - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.02.2023
کلوپ ویدیو
قدردانی بشار اسد، رئیس‌ جمهور سوریه از کشور و مردم روسیه + ویدیو
اسد یادآور شد که سوریه این مناطق را حتی قبل از پیوستن آنها به روسیه به رسمیت شناخت.
رئیس جمهور سوریه گفت: "این موضوع از ابتدا برای ما روشن است و ما در موضع خود تزلزل نخواهیم کرد. موضع سوریه روشن و قاطع است، ما به این موضوع نه تنها به خاطر دوستی با روسیه بلکه همچنین به این دلیل که این مناطق سرزمین روسیه است، اعتقاد داریم".
این موضع به گفته رئیس جمهور سوریه مبتنی بر واقعیت های تاریخی است.
اسد گفت: " فکر می کنم احتمالاً در حدود 100 سال پیش، در زمان (ولادیمیر) لنین این منطقه را به اوکراین واگذار کردند. در آنجا هم شهروندان روسیه زندگی می کنند و حقایق در این مناطق نشان می دهد که این سرزمین روسیه است".
Президент Сирии Башар Асад и президент РФ Владимир Путин и во время встречи. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.03.2023
پشتیبانی اسد از روسیه در عملیات ویژه در اوکراین
27 سپتامبر سال گذشته در جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک و همچنین در ولایت های خرسون و زاپروژیا همه پرسی برگزار شد. بر اساس نتایج انتخابات 100 فیصد آرا در جمهوری خلق دونتسک، 99.23 فیصد، در جمهوری خلق لوگانسک 98.42 فصد د ،در ولایت خرسون 87.05 فیصد و در ولایت زاپروژیا 93.11 فیصد به پیوستن به روسیه رای داده اند. روز 30 سپتامبر، ولادیمیر پوتین پس از نتایج این همه پرسی ها در کرملین سخنرانی کرد و پس از آن توافق نامه های را با سران مناطق فوق الذکر در مورد پذیرش آنها به روسیه امضا کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала