کشتن یک فرمانده پیشین خیزش مردمی در بدخشان

© @https://twitter.comغرق شدن هشت نفر در بدخشان در پی واژگون شدن یک موتر در «دریای پنج»
غرق شدن هشت نفر در بدخشان در پی واژگون شدن یک موتر در «دریای پنج»  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.03.2023
عضو شوید
منابع محلی در ولسوالی "جرم" ولایت بدخشان می‌گویند، که یک فرمانده پیشین نیروهای خیزش مردمی که در پشتیبانی از حکومت پیشین در برابر گروه طالبان می‌جنگید، کشته شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، منابع امروز (چهارشنبه، ۲۴ حوت) از این فرمانده پیشین خیزش‌های مردمی به نام نصرت‌الله یاد کردند و گفتند، که او باشنده‌ی اصلی روستای "نوا"ی ولسوالی "جرم" بود.
به‌گفته‌ی منابع، سرنشینان یک موتر بعد از ظهر روز گذشته نصرت‌الله را از روستای محل زندگی‌اش با خود برده بودند، اما جسد وی امروز در ولسوالی بهارک بدخشان پیدا شده است.
غرق شدن هشت نفر در بدخشان در پی واژگون شدن یک موتر در «دریای پنج»  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.02.2023
تیرباران یک غیرنظامی در بدخشان از سوی جنگجویان گروه طالبان
در همین حال، قاری محفوظ‌الله، ولسوال طالبان برای ولسوالی "جرم" بدخشان قتل این فرمانده پیشین خیزش‌های مردمی را تأیید می‌کند.
او می‌گوید، که نصرت‌الله توسط سلاح یا مرمی به قتل نرسیده، بلکه توسط دستمال "خفک" شده است. به‌گفته‌ی او، جسد نصرت‌الله امروز به ولسوالی جرم منتقل شده است.
ولسوال طالبان برای ولسوالی "جرم" در ادامه می‌گوید که نصرت‌الله قبل از آن‌که کشته شود، با یکی از باشندگان این ولسوالی در تماس شده و از جریان اختطاف و انتقال خود توسط افراد ناشناس خبر داده است. او افزود که این قضیه تحت تحقیق و بررسی قرار دارد.
از سوی هم، برخی منابع در ولسوالی "جرم" بدخشان، قتل این فرمانده پیشین خیزش‌های مردمی را کار نیروهای طالبان می‌دانند. ولسوال طالبان برای ولسوالی "جرم" اما این ادعا را رد می‌کند.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از چیرگی شان تاکنون بیش از چند هزار نظامی پیشین زندانی، شکنجه و کشته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала