موافقت ترکیه با پیشنهاد عضویت فنلند در ناتو

© AP Photo / Johanna GeronФлаги Финляндии, НАТО и Швеции во время церемонии в Брюсселе, Бельгия
Флаги Финляндии, НАТО и Швеции во время церемонии в Брюсселе, Бельгия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.03.2023
عضو شوید
ترکیه به درخواست عضویت فنلند در ناتو پاسخ مثبت داد.
به گزارش اسپوتنیک، اردوغان روز جمعه موافقت ترکیه برای عضویت فنلند در ناتو را اعلام خواهد کرد.
سائولی نینیستو رئیس جمهور فنلند، انتظار دارد در دیدار با رجب طیب اردوغان، همتای ترک اش در روز جمعه در انقره اعلام کند، که درخواست فنلند برای عضویت در ناتو تایید می شود.
Президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган на саммите НАТО в Варшаве, Польша - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.07.2022
هشدار ترکیه به فنلند و سویدن
نینیستو روز چهارشنبه در صفحه توییتر خود نوشت: "مشخص شد که در مرحله ای که اردوغان رئیس جمهور ترکیه تصمیم به تصویب عضویت فنلند در ناتو می گیرد، می خواست مستقیماً در سطح رئیسان جمهور و در دیدار رئیسان به آن عمل کند. طرف ترکیه ای امیدوار بود که در زمان اعلام این تصمیم من در آنجا باشم تا نیت آنها را تأیید کنم. البته من دعوت را پذیرفتم و به سفارش او خواهم رفت".
در آغاز روز چهارشنبه، رهبر ترکیه به خبرنگاران گفت، که ترکیه ممکن است به زودی درخواست فنلند برای پیوستن به ناتو را تایید کند.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا لایحه پیشنهاد هلسینکی برای پیوستن به ناتو در هفته آینده برای بحث در پارلمان مطرح خواهد شد و آیا تصویب خواهد شد، گفت: "روز جمعه رئیس جمهور فنلند خواهد آمد، ما با او ملاقات خواهیم کرد و آنچه را که قول داده ایم انجام خواهیم داد. امیدوارم اینطور باشد".
یادآوری می کنیم، که فنلند و سویدن در می 2022 درخواست برای عضویت در ائتلاف آتلانتیک شمالی را دادند، اما ترکیه روند پیوستن این کشورها را بسته کرد و از آنها خواست که سازمان های کردی را تروریستی اعلام کنند و همچنین افرادی را که متهم به تروریسم یا مشارکت در کودتا در سال 2016 هستند، تحویل این کشور دهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала