کرملین تمدید قرارداد غلات را نشانه حسن نیت این کشور خواند

© Sputnik / Artem Kreminskyتأمین اغذیه بخش اعظم جهان اسلام با گندم روسی از ایران
تأمین اغذیه بخش اعظم جهان اسلام با گندم روسی از ایران  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.03.2023
عضو شوید
دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین تمدید "توافق غلات" به مدت 60 روز ابراز حسن نیت از سوی روسیه است، چرا که بخش دوم آن، مربوط به روسیه، هنوز تکمیل نشده است
به گزارش اسپوتنیک، دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه اعلام کرد، تمدید 60 روز "توافقات غلات" نشانه ای از حسن نیت مسکو است، زیرا بخش دوم آن که مربوط به لغو تحریم های صادرات مواد غذایی و کود های روسی است هنوز اجرا نشده است.
او به خبرنگاران گفت: "شرایطی که به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از معامله توافق شده بود، اجرا نشد. بنابراین، به طور کلی، همانطور که می دانید، معامله نمی تواند روی یک پا ایستاده باشد، بنابراین این نوعی از عمل حسن نیت از سوی فدراسیون روسیه است."
پسکوف خاطرنشان کرد که کرملین از تلاش‌های شخص آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد برای حل مسئله رفع محدودیت‌ها قدردانی می‌کند. در عین حال، همانطور که نماینده رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد، گوترش "نتوانست دیوار خالی غرب جمعی را بشکند.
Турецкий сухогруз с украинским зерном Polarnet в порту Одессы  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.03.2023
وزارت خارجه روسیه: قرارداد غلات به مدت 60 روز تمدید شد
این قرارداد در 18 نوامبر سال گذشته منقضی شد، اما شرایط آن به معنای تمدید خودکار به مدت 120 روز (تا 18 مارچ) بدون اعتراض هیچ یک از طرفین بود.
به گفته سرگئی ورشینین، معاون رئیس این اداره، موضع بعدی روسیه بستگی به پیشرفت واقعی در عادی سازی صادرات کشاورزی روسیه دارد، از جمله پرداخت های بانکی، لجستیک حمل و نقل، بیمه، رفع انجماد فعالیت های مالی و تامین آمونیاک از طریق خط لوله تولیاتی- اودسا.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала