پیدا شدن قبر "جادوگر" رومی در ویرانه های یک شهر باستانی در ترکیه

© Photo / Sâm GhavamiШвейцарский археолог Сэм Гавами из Фрибурского университета с группой перуанских студентов обнаружил 30-метровую стену с фреской Уака-Пинтада с изображением мифических рисунков недалеко от города Чиклайо, Перу
Швейцарский археолог Сэм Гавами из Фрибурского университета с группой перуанских студентов обнаружил 30-метровую стену с фреской Уака-Пинтада с изображением мифических рисунков недалеко от города Чиклайо, Перу - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.03.2023
عضو شوید
کشف یک دفینه غیر عادی رومی در شهر ساگالاسوس که در جنوب غرب ترکیه واقع است.
به گزارش اسپوتنیک، باستان شناسان یک دفینه غیرعادی رومی را در شهر باستانی ساگالاسوس کشف کردند. انتیقیتی (Antiquity) گزارش می دهد که ممکن است متعلق به شخصی باشد که معاصران او را خون آشام یا جادوگر می دانستند.
ویرانه های ساگالاسوس در جنوب غربی ترکیه واقع است. این شهر در اواخر قرن پنجم قبل از میلاد تأسیس شد. در قرن دوم به یکی از مراکز مهم پادشاهی پرگامون تبدیل شد و در 25 ق.م. بخشی از استان روم غلاطیه شد. دفن کشف شده توسط دانشمندان دانشگاه کاتولیک لوون (بلجیم) به دوران رومیان و به 100-150 پس از میلاد باز می گردد. محققان متوجه شدند که تفاوت قابل توجهی با بقیه دارد.
بقایای سوزانده شده مرد به معنای واقعی کلمه با لایه ای از آجر و آهک در زیر زمین دیوار کشیده شده بود و با میخ های عمداً خم شده احاطه شده بود و نوعی دایره جادویی را تشکیل می داد. باستان شناسان پیشنهاد کرده اند که مردم به این ترتیب سعی کردند مرد مرده را در محل استراحت "نگهداری" کنند.
Клад серебряных монет эпохи Тюдоров - одно из девяти артефактов-сокровищ, объявленных достоянием Национального музея Уэльса - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.03.2023
کشف یک کوزه و 75 سکه دوره ساسانیان در افغانستان
آنها خاطرنشان کردند: "ترکیب میخ و آجر با اثر مهر و موم آهک به وضوح نشان دهنده ترس از مردگان بی قرار است."
در زمان های قدیم اعتقاد بر این بود که خون آشام ها یا جادوگران قدرتمند می توانند از تابوت بلند شوند و به زنده ها آسیب برسانند. مردمان مختلف سنت های خاص خود را داشتند که برای محافظت از مردم در برابر خطرات ماورایی طراحی شده بود. پوشاندن قبر با آهک و استفاده از میخ از جمله این موارد است - اگرچه تدفین در ساگالاسوس اولین مورد شناخته شده ای بود که این اقدامات به طور همزمان اعمال شد.
در همان زمان، کالاهای گور استاندارد نیز در قبر یک فرد ناشناس پیدا شد - چندین ظرف سرامیکی، یک سکه از قرن دوم و یک محصول خاص با یک لولا. بدیهی است که به مرد ناشناس افتخاراتی داده شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала