تحریم های امریکا علیه روسیه؛ کاهش ارزش دالر در جهان

© Fotolia / nmann77امریکا غرق قرضیه های دولتی شده است
امریکا غرق قرضیه های دولتی شده است  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.03.2023
عضو شوید
تحریم های علیه روسیه دالر را به خطر می اندازد و ایالات متحده را به بحران بدهی می کشاند.
به گزارش اسپوتنیک، جی نیومن، تحلیلگر نیویورک پست می نویسد: تحریم های علیه روسیه باعث شده که بسیاری از کشورها از دالر خودداری کنند و به همین دلیل واشنگتن توانایی نمایش قدرت خود را در صحنه بین المللی از دست می دهد.
نیومن می نویسد: "ترک دالر ضربه ای بزرگ به موقعیت امریکا در عرصه بین المللی خواهد بود. دوران چاپ بدون نامحدود دالر ممکن است به پایان برسد و توانایی ما برای خرید ارزان کالاهای خارجی را پشت سر بگذارد."
به گفته این تحلیلگر، بیش از صد کشور از اقدامات ضد روسیه از سوی غرب حمایت نکرده اند و به همین دلیل ائتلاف های اقتصادی که از ارز های دیگر برای فروش کالاها استفاده می کنند، ایجاد شده است. این روزنامه نگار همچنین اشاره کرد که عدم وجود جایگزینی برای دالر که تحلیلگران غربی در مورد آن صحبت می کردند، یک خیال بود.
Южносуданская женщина с ребенком и бидоном в руках  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.03.2023
سفیر سودان می گوید تحریم علیه روسیه بر کشورهای فقیر تأثیر می گذارد
روابط تجاری بین کشورها با استفاده از ارزهای ملی منجر به کاهش تقاضا برای دالر و در نتیجه کاهش ارزش آن می شود. نیومن توضیح داد که در نتیجه، افزایش تدریجی قیمت ها به دنبال خواهد داشت.
روزنامه نگار به این نتیجه رسید که به دلیل سقوط دالر، ایالات متحده وزن خود را در عرصه بین المللی از دست می دهد و همچنین در معرض خطر سقوط در یک "قبض بدهی" قرار می گیرد. برای جلوگیری از این، واشنگتن می تواند تعداد دشمنان استراتژیک خود را کاهش دهد و "یک بار و برای همیشه اقتصاد خود را اصلاح کند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала