وزیر صحت عامه طالبان: سالانه نیم میلیارد دالر هزینه تداوی افغانستانی ها در خارج از کشور می شود

© Photo / https://moph.gov.afقلندر عباد وزیر صحت عامه طالبان
قلندر عباد وزیر صحت عامه طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.03.2023
عضو شوید
وزیر صحت عامه طالبان اعلام کرد که سالانه افغان‌ها میلیون ها دالر برای درمان در خارج از کشور هزینه می‌کنند.
به گزارش اسپوتنیک، قلندر عباد، وزیر بهداشت طالبان گفت: سالانه افغان‌ها نیم میلیارد دالر برای درمان بیماران در خارج از کشور هزینه می کنند.
وی در یک نشست خبری گفت: سالانه نیم میلیارد دالر برای درمان مردم افغانستان در خارج از کشور به مصرف می رسد که این هزینه سنگین برای کشور است.
قلندر ادامه داد: با افزایش دانش پزشکان و فراهم کردن خدمات درمانی در داخل کشور می توان بخش زیادی از بیماران را در افغانستان درمان کرد و نیازی به سفر به خارج از کشور نباشد.
اخیرا نیز ویدیویی از قلندر عباد، وزیر بهداشت طالبان در شبکه های اجتماعی منتشر شده که در آن وی می‌گوید که این گروه تصمیم دارد نظام آموزشی افغانستان به خصوص رشته پزشکی را بر اساس قوانین آموزشی پاکستان تغییر دهد.
وی در ادامه می‌گوید: بهتر است به جای این‌که دانشجویان افغانستان برای تحصیل به پاکستان سفر کنند، رشته‌های مختلف پزشکی به افغانستان منتقل شود.
قلندر عباد در اردیبهشت ماه سال جاری به اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان سفر کرده بود. وی در این سفر با شماری از مقامات پاکستان از جمله صادق خان، نماینده پیشین پاکستان برای افغانستان و مسئولان بنیاد بیمارستان بین‌المللی شفا دیدار کرد.
غرق شدن هشت نفر در بدخشان در پی واژگون شدن یک موتر در «دریای پنج»  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.01.2022
در قانون طالبان، زن آمر بوده نمی تواند؛ رییس و معاون صحت ‌عامه بدخشان برکنار شدند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала