سقوط SVB و Signature Bank باعث شکست اقتصاد امریکا خواهد شد

© AFP 2023 / Noah BergerЛоготип банка Silicon Valley Bank в США
Логотип банка  Silicon Valley Bank в США  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.03.2023
عضو شوید
استادان دانشگاه فریبورگ در سوئیس و دانشگاه کالج لندن معتقدند در حالی که عواقب این بحران در ایالات متحده از جهات مختلف با بحران سال 2008 متفاوت است، "شکنندگی مالی" ناشی از بدهی های خصوصی بیش از حد همچنان ایالات متحده را نگران نموده است.
به گزارش اسپوتنیک، هفته گذشته سیستم بانکی ایالات متحده با سقوط بانک سیلیکون ولی (SVB) که بزرگترین ورشکستگی بانک در ایالات متحده از زمان بحران مالی سال 2008 بود، متحمل ضربه جدی شد.
پس از توقیف SVB در 10 مارچ، سازمان های تنظیم کننده ایالات متحده دو روز بعد اقدام به بستنSignature Bank مستقر در نیویارک کردند و این نگرانی را در مورد آنچه ممکن است این ورشکستگی بانک ها برای تمام سیستم بانکی ایالات متحده به همراه داشته باشد، افزایش داد.
اختلافات قابل توجهی بین بایدن و زلنسکی به وجود آمده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.01.2023
اقدامات زلنسکی و بایدن علیه روسیه منجر به بحران اقتصادی در اروپا شده است
سرجیو روسی، استاد اقتصاد برزگ و اقتصاد پولی در دانشگاه فریبورگ در سوئیس، به اسپوتنیک گفت که وضعیت متعاقب آن در واقع شباهت های خاصی با بحران مالی سال 2008 دارد.
به عنوان مثال، یکی از این شباهت‌ها این است که بانک‌ها در آن زمان و اکنون دچار مشکل بودند، به اصطلاح دچار رکود بانکی شدند، یعنی هجوم سریع سپرده‌گذاران که مشتاق برداشت پول خود بودند.
سرجیو روسی میافزاید: ثانیاً، این مشکلات به سرعت بازار بین بانکی را نیز تحت تأثیر قرار می دهد، جای که بانک های طلبکار به دنبال بازپرداخت توسط بانک های بدهکار هستند، از ترس اینکه بانک های دوم نیز ورشکسته شوند. این باعث ایجاد یک اثر دومینویی می شود که می تواند به سرعت منجر به یک بحران بانکی شود، در نتیجه بازار بین بانکی در واقع "یخ زده" است زیرا هیچ بانکی حاضر نیست خط اعتباری را به هیچ بانک دیگری ارائه دهد.
به گفته روسی، شباهت‌های دیگر بین این دو بحران، عبارتند از "اثر مسری همه اینها در سراسر بازارهای مالی، هم در ایالات متحده و هم در بقیه اقتصاد جهانی" و نقش سیاست پولی ایالات متحده، زیرا "چندین بانک در کسب عایدات مفاد کافی برای تامین مالی پرداخت های بهره خود با مشکل مواجه شده اند که به دلیل افزایش نرخ بهره بر اساس سیاست است.
علت ناپدید شدن مرموز آمریکاییان باستانی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.10.2022
اقتصاد آمریکا را بحران شدید اقتصادی تهدید می کند
روسی هشدار داد: این امر خطر یک ریکود جدید در ایالات متحده را نیز با توجه به مشکلات متعددی که فعلاً بر اقتصاد جهانی تأثیر می گذارد، و تنگناهای زنجیره تأمین و فشارهای تورم که هم چشم اندازهای رشد واقعی و هم سطح اشتغال در سراسر جهان را کاهش داده اند، محتمل می سازد.
نگرانی های او توسط استیو کین، استاد افتخاری اقتصاد در دانشگاه کالج لندن و نویسنده کتاب های "Debunking Economics" و "The New Economics" تکرار شد، و استدلال کرد که سیستم فدرال رزرو "هیچ کاری برای کاهش سطح بدهی خصوصی انجام نداده است". بحران 2008 که ناشی از "ترکیدن حباب اعتباری" بود.
کین می گوید: بحران مالی ناشی از بدهی هنوز با ما همراه است، اما این رویداد عمدتاً توسط خود فدرال رزرو ایجاد می شود. ما می‌توانیم رکود اقتصادی را تجربه کنیم زیرا نرخ‌های بهره بالا باعث می‌شود خدمات بدهی نسبت به 15 سال گذشته بسیار قیمت تر شود و اعتبار ممکن است در نتیجه منفی شود و باعث سقوط شود.
به گفته روسی، این "نشانه واضحی است که یک بحران بزرگ بانکی در ایالات متحده در حال وقوع است، که به سرعت تمام بخش مالی ایالات متحده را درگیر خواهد کرد، به ویژه در مورد عایدات رمزنگاری، شرکت های تخنیکی و شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر."
کین همچنین توضیح می دهد: اکنون که آنها سعی می کنند تورم را با نرخ بهره کنترل کنند، باعث کاهش ارزش سهام و اوراق قرضه می شوند و این عامل اصلی بحران است. افزایش قیمت عایدات ها عواقب بد یک ایده بد بود. تا زمانی که آنها کاری برای کاهش قیمت دارایی ها و کاهش بدهی های خصوصی انجام ندهند، ما در این عرصه باقی خواهیم ماند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала