سیستم بانکی دولت امریکا در آستانه ای آشفتگی

© AP Photo
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.03.2023
عضو شوید
رسانه ها می نویسند، که دولت رئیس جمهور کنونی امریکا با آشفتگی در سیستم بانکی روبرو است.
به گزارش اسپوتنیک، بر پایه گزارش نشریه آنلاین امریکایی Axios، اگر دولت جو بایدن نتواند بانک سیلیکون ولی (SVB) را نجات دهد، ایالات متحده با یک بحران بانکی روبرو می شود.
این نشریه می‌گوید: "اگر دولت ایالات متحده نتواند معامله‌ای را برای نجات سپرده‌گذاران بانک سیلیکون ولی پیش از بازگشایی شعبه‌ها در فردا ترتیب ندهد، پرزیدنت بایدن با یک آشفتگی بانکی فاجعه‌بار روبرو خواهد شد".
Co Bayden, arxiv şəkli - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.03.2023
مشورت بایدن با والی کالیفرنیا در مورد ورشکستگی سیلیکون ولی
در آستانه مشخص شد، که تنظیم کننده های بانک سیلیکون ولی ایالت کالیفرنیا را بسته اند. این بزرگترین بانکی است که از زمان آشفتگی مالی جهانی در سال 2008 در ایالات متحده ورشکست شده است.
بر پایه گزارش رسانه ها، بانک سیلیکون ولی درگیر وام دادن به استارت آپ ها و ارائه خدمات خصوصی بود. به دلیل ورشکستگی آن، بسیاری از بنیانگذاران استارت آپ می ترسند که در صورت بسته شدن یا گم شدن پول ذخیره شده در بانک، مجبور به بیرون کردن کارگران شوند.
کاخ سفید گفته است، که بایدن پیش از این با فرماندار کالیفرنیا درباره ای این وضعیت صحبت کرده است. مقام های بریتانیا همچنین در حال توسعه برنامه‌هایی برای به حداقل رساندن خسارت ناشی از عواقب ورشکستگی بانک سیلیکون ولی هستند، زیرا استارت‌آپ‌های بریتانیایی نیز با بانک کالیفرنیا در پیوند هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала