سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان: انجام دهندگان کارهای ضد نظام ما واجب القتل هستند

© Photo / @https://twitter.com ندا محمد ندیم سرپرست وزارت آموزش عالی و محمد خالد حنفی سرپرست وزارت امر به معروف
ندا محمد ندیم سرپرست وزارت آموزش عالی و محمد خالد حنفی سرپرست وزارت امر به معروف - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.03.2023
عضو شوید
سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان گفته است، کسانی که نظام این گروه را "تخریب" می‌کنند، "واجب القتل" هستند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افغانستان انترنشنل، ندامحمد ندیم سرپرس وزارت تحصیلات عالی گروه طالبان، در مراسم پایانی دوره آموزشی مفتی‌ها و قاضی‌های گروه طالبان گفت: "تخریب‌کننده نظام اگر با زبان، اگر با قلم یا در عمل تخریب کند، همه آنها باغی و واجب القتل پنداشته می‌شوند".
فرمانده جدید دانشگاه دفاعی وزارت دفاع ملی معرفی شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.12.2022
سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان: سویه علمی طالب از روی تعداد ماین گذاری ها تعیین می شود
این مقام طالبان در این مراسم، که در کندهار برگزار شد، از فرد یا گروه خاصی نام نبرد، اما گفت که آنها "با دسیسه‌های بیگانگان" برای مردم افغانستان مشکل می‌آفرینند و در مقابل، طالبان آماده هستند که آنها را "سرکوب" کنند.
به دنبال تأکید برخی مقام‌های طالبان بر عدم نیاز به قانون اساسی و تعلیق قانون اساسی حکومت پیشین، در حالی که این گروه خود قانون مشخصی غیر از احکام فقهی ندارد، این نگرانی مطرح شده که هر دستور مقام‌های این گروه بدون طی فرایند قانونی به اجرا گذاشته شود.
اظهارات تازه ندامحمد ندیم می‌تواند این نگرانی را بیشتر کند که در حکومت طالبان مرجع مشخصی برای تشخیص و شناسایی جرم افراد وجود ندارد و وزیر تحصیلات عالی این گروه هم می‌تواند حکمی در حد "واجب القتل" بودن افراد را صادر کند.
به باور برخی کارشناسان، این وضعیت می‌تواند باعث تشدید هرج‌ومرج در جامعه شود، چرا که سرپرست وزارت تحصیلات عالی که این کشور به سرپرست وزارت کشتار این گروه تبدیل می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала