چگونه آلمان و اتریش خبرنگاران را برای انجام سفارشات دولتی "تغذیه" می کنند؟

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر Глава МИД Австрии Карин Кнайссль
Глава МИД Австрии Карин Кнайссль - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.03.2023
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک، دولت فدرال آلمان اخیراً در پاسخ به درخواست جناح حزب "الترناتیو برای آلمان" دربوندستاگ، مجلس فدرال آلمان معلومات را منتشر کرد که بر اساس آن در پنج سال گذشته، 200 روزنامه نگار آلمانی به عنوان پاداش برای انجام وظایف دولتی حدود 1.5 میلیون یورو دریافت کرده اند.
همچنین مشخص شد که خدمات اطلاعاتی خارجی کشور (BND) هم به خوبی حقوق زیادی به روزنامه نگاران پرداخت می کنند.
کارین کنایسل، وزیر سابق امور خارجه اتریش به Sputnik گفت: گزارش های دوستانه در مورد شرکت ها و افراد توسط احزاب سیاسی و همچنین شرکت های دولتی با پول مالیات دهندگان خریداری می شود: "وقتی من در سال 2017 وزیر شدم، بودجه‌ی یک میلیون دالری تبلیغات دولتی را در وزارت خارجه 80 درصد کاهش دادم، به وحشت روزنامه نگاران. در آن زمان برایم گفتن که نابودم ميکنند."
Полицейская машина в Германии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2023
به قتل رسیدن 8 تن به شمول فرد مهاجم در کلیسای آلمان
کنایسل خاطرنشان کرد که درگیری که او تجربه کرد را می توان با نتیجه مافیا مقایسه کرد: "اگر نمی خواهید توسط رسانه ها نابود شوید، باید هزینه کنید، یعنی فساد را ادامه دهید. من بهای زیادی برای تخریب اخلاقی و اقتصادی پرداختم و مجبور شدم در خزان 2020 اتریش را ترک کنم. در ابتدا رسانه ها من را به حیوان آزاری، مسمومیت و فساد متهم کردند، اما سپس به خیانت و جاسوسی متهم شدم. کمپاین بدنامی در رسانه ها سال هاست که متوقف نشده است. اگر بخواهیم این سوءاستفاده های گسترده در روزنامه نگاری به ویژه در کشورهای آلمانی زبان را تغییر دهیم، باید رابطه رسانه و سیاست را از نو سازماندهی کرد، اما با کدام سیاستمداران و کدام روزنامه نگاران؟ استراحت اجتناب ناپذیر خواهد بود. سپس، شاید، به جای ارتباطات کنترل شده سیاسی، چیزی شبیه به اطلاعات دوباره بیاید."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала