هواپیمای اف-16 در برابر موافقت ترکیه با عضویت فنلند و سویدن در ناتو

© Photo / Public DomainИстребитель ВВС США F-35 Lightning II
Истребитель ВВС США F-35 Lightning II - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2023
عضو شوید
امریکا در صورت موافقت ترکیه با عضویت فنلند و سویدن در ناتو، هواپیماهای اف - 16 را به ترکیه می فروشد.
به گزارش اسپوتنیک، اومیت نظمی حضیر، دانشمند علوم سیاسی ترکیه به اسپوتنیک گفت، که ایالات متحده قطعا از فروش F-16 برای تشویق ترکیه برای تایید عضویت فنلند و سویدن در ناتو استفاده خواهد کرد.
"بسیاری از سناتورهای امریکایی با فروش F-16 به ترکیه مخالف هستند. از سوی دیگر دولت بایدن با فروش اف-16 به ترکیه همدلی دارد. ایالات متحده قطعا از فروش F-16 برای تشویق ترکیه برای تایید عضویت فنلند و سویدن در ناتو استفاده خواهد کرد.
Истребители МиГ-29 и Су-30СМ пилотажных групп Русские витязи и Стрижи на репетиции воздушной части военного парада, приуроченного к 77-летию Победы в Великой Отечественной войне, в подмосковном Алабино - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.09.2022
امکان خرید سوخو-35 به جای اف-16 از سوی ترکیه
او گفت: "انتخابات آینده در 14 می 2023 برگزار خواهد شد. دولت اردوغان عضویت آنها در ناتو را پیش از انتخابات تایید نخواهد کرد. من فرض می‌کنم که پس از انتخابات، ترکیه عضویت آنها را تایید کرده و بدنبال آن در تابستان امسال F-16 خریداری خواهد کرد".
این کارشناس همچنین تاکید کرد، که قرارداد F-16 مستقیماً بر روابط ترکیه و یونان تأثیر خواهد گذاشت. یونان با فروش F-16 به ترکیه مخالف است و همچنین به دنبال استفاده از مشکلات بین امریکا و ترکیه است. اگر F-16 به ترکیه فروخته نشود، یونان این را یک مزیت دیپلماتیک در برابر ترکیه خواهد دید. همچنین به روابط ترکیه و امریکا آسیب می رساند.
امیت نظمی همچنین درباره تاثیر توافق احتمالی و به طور کلی سیاست خارجی ترکیه از نتیجه انتخابات پیش رو گفت: اگر مخالفان در انتخابات پیروز شوند، ترکیه سیاست غرب گرایی بیشتری را دنبال خواهد کرد. در این صورت، ترکیه آنها (جنگنده) را از روسیه یا چین نخواهد خرید. از سوی دیگر، در صورت انتخاب اردوغان، ترکیه می تواند ضمن داشتن روابط خوب با روسیه، به سیاست خارجی متعادل خود ادامه دهد. در این صورت، این احتمال وجود دارد که ترکیه بتواند از روسیه یا چین جت بخرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала