نتایج اولین نشست 6+1 در تاشکند در مورد افغانستان

همسایگان افغانستان + روسیه
همسایگان افغانستان + روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2023
عضو شوید
ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان، در تفسیری برای اسپوتنیک، در مورد نتایج نشست نمایندگان ویژه کشورهای همسایه افغانستان و روسیه در مورد افغانستان صحبت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، در 7 مارچ، تاشکند میزبان اولین نشست نمایندگان ویژه کشورهای همسایه افغانستان و روسیه بود. در این مراسم نمایندگانی از ازبکستان، ایران، چین، پاکستان، روسیه، تاجیکستان و ترکمنستان حضور داشتند.
همانطور که ضمیر کابلوف به اسپوتنیک گفت، اولین نشست نمایندگان ویژه 6 + 1 (کشورهای همسایه افغانستان به اضافه روسیه) که در 7 مارچ در تاشکند برگزار شد، عمدتاً به آمادگی برای کنفرانس وزیران در این قالب اختصاص داشت که باید در اواسط ماه آپریل در تاشکند برگزار شد.
کابلوف گفت که در سند نهایی نشست منعکس شده است که " شرکت کنندگان فرصت مناسبی داده شد تا یک بار دیگر رویکردهای خود را برای حل مسئله افغانستان مقایسه کنند. طرفین با ابراز نگرانی همسو از تنزل تدریجی وضعیت در عرصه مبارزه با تروریسم و ​​گسترش تولید مواد مخدر در افغانستان، عدم پیشرفت در تشکیل حکومت متوازن قومی-سیاسی در کابل، نقض حقوق بشر بالخصوص دختران و زنان، از مقامات فعلی خواستند تا برای رفع این مشکلات تلاش بیشتری انجام دهند.
ضمیر کابلوف همچنین خاطرنشان کرد که فرمت"ترویکا" به دلیل خط مشی ناجوانمردانه ای که طرف آمریکایی دنبال می کند، دیگر وجود ندارد و تلاش کرد از این مکانیسم برای منافع خودخواهانه خود استفاده کند.
کابلوف در پایان گفت: "به عنوان بخشی از "6 + 1" و همچنین در قالب نماینده مسکو، کشورهای همفکر جمع شدند، کشورهای منطقه که به یکدیگر احترام می گذارند و در نزدیکی افغانستان قرار دارند، و بنابراین صادقانه، حتی میتوان گفت به قیمت"خون" خود، علاقه مند به تثبیت وضعیت در این کشور هستند. چنین رویکرد واحدی به کارایی بالای این قالب‌ها کمک می‌کند.
گروه کاری مشترک هند و آسیای مرکزی (JWG) در مورد افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2023
نشست گروه کاری مشترک هند و آسیای مرکزی در مورد افغانستان در دهلی نو برگزار شد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала