لاوروف و بلینکن در چارچوب G20 گفتگو کردند

© Sputnik / Press service of the Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел России Сергей Лавров принимает участие в 17-м Восточноазиатском саммите в Пномпене
Министр иностранных дел России Сергей Лавров принимает участие в 17-м Восточноазиатском саммите в Пномпене - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2023
عضو شوید
لاوروف: با بلینکن در جریان G20 در چارچوب ثبات استراتژیک استارت در اوکراین گفتگو کردم.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که در نشستی که در هند در حاشیه G20 با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا برگزار شد، آنها در مورد وضعیت در زمینه ثبات استراتژیک در چارچوب استارت و در مورد اوکراین بحث کردند.
وی گفت: "گزارش‌هایی از هر دو طرف مبنی بر اینکه ما در مورد وضعیت در زمینه ثبات استراتژیک در چارچوب استارت و موضوع اوکراین بحث کردیم، ارائه شد، بنابراین این تمام مباحث این دیدار بود و ما در موارد بیشتر بحث نکردیم."
وی افزود:ما فقط در مورد ثبات استراتژیک و موضوع اوکراین بحث کردیم، من نمی خواهم به جزئیات چگونگی توسعه این مکالمه کوتاه 10 دقیقه ای بپردازم، اما، در اصل، همه چیزهایی که من شنیدم مطابق با موضع شناخته شدۀ آمریکا در این زمینه است که بارها بر آن تاکید شده است.
وی با بیان اینکه در این دیدار البته توضیحات مفصلی به خصوص در خصوص معاهده تسلیحات تهاجمی راهبردی ارائه کرد، موضع ما به تفصیل ترین شکل، ماهیت اجباری گام ما برای تعلیق عملیات این معاهده در این معاهده تشریح شد. جزئیات رئیس جمهور در پیام خود به مجلس فدرال، بنابراین هیچ چیز واقعاً جدیدی در اینجا وجود ندارد."
او گفت: "ما سازنده صحبت کردیم، بدون هیچ احساسی، به یکدیگر دست دادیم و از هم جدا شدیم، یک گفتگوی عادی بود. غیرعادی وضعیتی است که در آن ایالات متحده "همه کانال های گفتگو را قطع کرد"، به گفته لاوروف، این یک "مکالمه کاملا متمدنانه" بود.
اگر این دیدار طبیعی در حاشیه، رویدادی که صدها نفر شرکت داشتند، اکنون به نوعی حتی تلقی شود که این یک پیشرفت است، یک بار دیگر نشان می دهد که همه ما چقدر در دیپلماسی چندجانبه خود سقوط کرده ایم.
او با ابراز تاسف و تاسف گفت: "مایه تاسف است، مایه تاسف است که چنین برداشت روانی از یک تماس دیپلماتیک ابتدایی وجود دارد."
لاوروف:هیچ ثبوتی از دخالت روسیه در انتخابات امریکا وجود ندارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2023
لاوروف: وقایع در گرجستان مانند اعتراضات کی‌یف در سال 2013-2014 است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала