صدور نیروهای انقلابی ضد دولتی از اوکراین به گرجستان

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر شرکت کنندگان در تظاهرات مخالفان در تفلیس
شرکت کنندگان در تظاهرات مخالفان در تفلیس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2023
عضو شوید
گرجستان از ورود جنگجویانی که قصد انقلاب را دارند از اوکراین خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، گیا ولسکی، نایب رئیس پارلمان گرجستان گفت، گروهی از حامیان میخائیل ساکاشویلی، رئیس جمهور سابق، که در اوکراین در کنار نیروهای مسلح اوکراین جنگیدند، برای تجسم یک "سناریوی انقلابی" وارد گرجستان شدند.
می‌توان گفت که گروه خاصی از حامیان جنبش ملی و ساکاشویلی از اوکراین آمده‌اند. اینها مبارزانی هستند که سعی می‌کنند با استفاده از انرژی جوانان، این روند انقلابی را از دستور کار حذف نکنند تا همه چیز به شکل یک جنگ داخلی، ازدحام، درگیری تبدیل شود."

به گفته وی، این افراد می خواهند گرجستان را بی ثبات کنند و برای توسعه این فرآیندها از "اطلاعات نادرست استفاده می شود که گفته می شود از معترضان به زور گرفته شده است و علیه شرکت کنندگان در تجمعات استفاده شده است."

پارلمان امروز در قرائت دوم با اکثریت آرا به طرح قانون عوامل خارجی رای منفی داد. طبق مقررات، این امر برای پس گرفتن رسمی سند تصویب شده در اولین قرائت ضروری بود.
اعتراضات علیه این ابتکار از 7 مارچ در تفلیس ادامه دارد و به درگیری با پلیس تبدیل شده است. نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضان از ماشین های آب پاش و گاز اشک آور استفاده کردند. به گفته وزارت امور داخله، پولیس 133 نفر را بازداشت و بعداً همه آنها آزاد شدند.
روز قبل، نمایندگان حزب حاکم اعلام کردند که این سند را پس می‌گیرند، اما مخالفان نسبت به ادامه اقدامات هشدار دادند.
لایحه "شفافیت نفوذ خارجی" ایجاد فهرست سازمان‌های غیردولتی، رسانه‌ها و نهادهای دریافت‌کننده بودجه از یک کشور خارجی را پیش‌بینی می‌کند. مبتکران اطمینان دادند که این یک نسخه نرم شده از قانون مشابه در حال اجرا در ایالات متحده است، اما مخالفان و سفیر آمریکا در گرجستان، کلی دگنان، استدلال می کنند که این سند هیچ ارتباطی با آن ندارد. به نظر آنها، لایحه معرفی شده مفاد اصلی قانون روسیه در مورد عوامل خارجی را تکرار می کند.
میخائیل ساکاشویلی در 1 اکتوبر 2021 در گرجستان بازداشت شد و در چندین پرونده جنایی تحت بازجویی قرار دارد. این سیاستمدار در پرونده قتل ساندرو گیرگولیانی بانکدار و ضرب و شتم معاون والری گلاشویلی به طور غیابی محکوم شد. در مورد اول، ساکاشویلی به سه سال زندان و در مورد دوم به شش سال زندان محکوم شد.
علاوه بر این، او در پرونده های پراکنده شدن تجمع مخالفان در 7 نوامبر 2007، قتل عام شرکت تلویزیونی ایمدی و اختلاس از بودجه دولتی متهم است، آنها هنوز در دادگاه بررسی می شوند. ایراکلی گاریباشویلی، نخست وزیر گرجستان، گفت که ساکاشویلی برای مدت طولانی در زندان خواهد ماند و تمام مدت دوره حبس خود را سپری خواهد کرد.
لاوروف:هیچ ثبوتی از دخالت روسیه در انتخابات امریکا وجود ندارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2023
لاوروف: وقایع در گرجستان مانند اعتراضات کی‌یف در سال 2013-2014 است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала