اوربان: غرب به گفتگو درباره اعزام نیروهای خود به اوکراین نزدیک است

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر Премьер-министр Венгрии Виктор Орбан
Премьер-министр Венгрии Виктор Орбан  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2023
عضو شوید
اوربان، نخست وزیر مجارستان، گفت که غرب به گفتگو درباره اعزام نیروهای خود به اوکراین نزدیک است.
به گزارش اسپوتنیک، اوربان، نخست وزیر مجارستان می گوید که که غرب به بحث در مورد چشم انداز ارسال نیروهای خود به اوکراین با جدیت کامل "بسیار نزدیک" است.
اوربان گفت، رهبران جهان غرب از "تب جنگ" رنج می برند و "سلاح های خطرناک تری را به اوکراین می فرستند"، زیرا ارسال جت های جنگنده به کی‌یف هم اکنون در دستور کار قرار گرفته است که قبلاً تابو محسوب می شد.
وی افزود: "من فکر می کنم ما بسیار نزدیک به این هستیم که با جدیت تمام پیشنهاد کنیم که سربازان کشورهای متحد اوکراین از مرز عبور کرده و وارد خاک اوکراین شوند. بنابراین باید بگویم که جهان هرگز اینقدر نزدیک نبوده است. به طوری که از یک جنگ محلی در مورد لوگانسک و دونتسک بود، یک جنگ جهانی رخ داد. احتمال این امر روز به روز در حال افزایش است."
اوربان پیشتر گفته بود که کشورهای اروپایی "مانند خوابگردها روی پشت بام" دائماً در آستانه جنگ با روسیه هستند. او گفت که در واقع، یک جنگ غیرمستقیم هم‌اکنون در جریان است، زیرا غرب سلاح‌های مرگبارتری را به کی‌یف می‌فرستد و حتی ممکن است به فرستادن "نیروهای حافظ صلح" برسد.
به گفته لازلو کوور، رئیس پارلمان مجارستان، تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا و ناتو 60 میلیارد دلار تسلیحات مرگبار به اوکراین ارسال کردند که آنها را به طرفین درگیری تبدیل کرد.
از زمان آغاز درگیری، مجارستان به طور مداوم با تحریم منابع انرژی روسیه و ارسال سلاح به اوکراین مخالفت کرده است. در اوایل ماه مارچ سال گذشته، پارلمان مجارستان با صدور فرمانی، ارسال سلاح به اوکراین از خاک این کشور را ممنوع کرد.
امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا. عکس آرشیو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2023
مکرون از "ضد حمله" مشترک فرانسه، بریتانیا و اوکراین سخن گفت
رئیس وزارت امور خارجه این کشور، پیتر سیجارتو، توضیح داد که بوداپست به دنبال تامین امنیت قلمرو Transcarpathia است، جایی که مجارستان‌های نژادی در آن زندگی می‌کنند، زیرا عرضه سلاح از طریق خاک این کشور به یک هدف نظامی قانونی تبدیل می‌شود.
خاطر نشان می شود که فدراسیون روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.
وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала