ادامه مأموریت سازمان ملل در افغانستان زیر سوال رفت

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر Аллея флагов возле здания ООН в Женеве, Швейцария
Аллея флагов возле здания ООН в Женеве, Швейцария - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2023
عضو شوید
در بحبوحه بحران اقتصادی و‌ بشردوستانه در افغانستان‌، شورای امنیت سازمان‌ ملل متحد در مورد تمدید کار هیأت معاونت سازمان ملل‌ متحد در افغانستان رأی‌زنی می‌کند.
یه گزارش اسپوتنیک، انستیتیوت صلح جهانی در مطلبی روز جمعه، ۱۹ حوت، گفته است که مذاکرات آتی در مورد تمدید مأموریت یوناما در افغانستان جدی‌تر خواهد بود.
به گفته این نهاد، اعضای شورای امنیت در مورد سطح مناسب تعامل سیاسی بین سازمان ملل و حاکمان فعلی افغانستان، به ویژه پس از عدم پیشرفت در تغییر مسیر طالبان در مورد سیاست‌های‌شان در قبال حقوق زنان و دختران افغان، اختلاف نظر دارند.
براساس مطلب انستیتیوت صلح جهانی، پرسش‌هایی پیرامون تعامل سیاسی، تحریم‌ها، مدیریت ریسک و انحراف کمک‌ها، تهدید تروریسم و نقض مداوم حقوق بشر همه بر آخرین گفت‌وگوها پیرامون افغانستان و نقش یوناما در این کشور تأثیر خواهد گذاشت.
با آن‌که گفته شده است، مذاکرات بر سر تمدید مأموریت یوناما در افغانستان در ماه جاری انجام می‌شود، اما تاریخ معین آن هنوز مشخص نیست‌.
این‌ نهاد همچنان خاطرنشان کرده است که کارشناسان ارزیابی‌های‌شان را از وضعیت افغانستان به شیوه‌ای صریح و مشارکتی به اشتراک بگذارند تا امکان اتخاذ تصمیم آگاهانه‌تر با توجه به اولویت‌بندی و ترتیب وظایف یوناما و جهت‌گیری استراتژیک و اقدامات این مأموریت فراهم شود.
Боец движения Талибан проходит мимо кабульского салона красоты с изображениями женщин, лица которых закрашены аэрозольной краской, 2021 год - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.01.2023
بیانیه گزارشگر سازمان ملل درباره افغانستان
قرار است اعضای شورای امنیت ایجاد توازن در دیپلماسی آرام یوناما، تقویت نقش یوناما در هماهنگی و تسهیل کمک‌های بشردوستانه، نقش بالقوه این نهاد در تسهیل گفت‌وگو با مقامات، حصول اطمینان از ایمنی پرسنل سازمان ملل متحد و حفظ پیشرفت‌های اساسی به دست‌آمده از طریق مذاکرات که برای تمدید مأموریت این نهاد در کابل مهم است را به بحث بگیرد‌.
گفتنی است که پیش از این مأموریت هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) همه‌ساله تمدید می‌شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала