بی ثباتی در امتداد سرحدات روسیه در حال شکل گیری است

© Sputnik / Shota Nozadze /  مراجعه به بانک تصاویر Участники акции протеста у здания парламента Грузии в Тбилиси
Участники акции протеста у здания парламента Грузии в Тбилиси  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2023
عضو شوید
تورال کریموف شرق شناس و خبرنگار بین المللی میگوید که اعتراضات در گرجستان با "تصویر واضح" آنچه در نزدیکی مرزهای روسیه اتفاق می افتد مطابقت دارد.
به گزارش اسپوتنیک، تورال کریموف، خبرنگار بین المللی، شرق شناس، مشاور مدیر کل گروپ رسانه‌ای "روسیا سگودنیا"، در رادیو اسپوتنیک گفت که اعتراضات در گرجستان با "تصویر واضح" آنچه در نزدیکی مرزهای روسیه اتفاق می افتد مطابقت دارد.
به گفته کریموف، شرکت کنندگان در تظاهرات این هفته در تبیلیسی چندان زیاد نبودند، اما این تظاهرات باعث افزایش "قوس عدم ثبات" در مرز روسیه شد.
پارلمان گرجستان روز سه شنبه در اولین قرائت پیش نویس قانون " شفافیت نفوذ خارجی" را تصویب کرد. این سند ایجاد یک ثبت نام از سازمان های دریافت کننده بودجه از خارج را فراهم می کند. مخالفان گرجستان با سازماندهی اعتراضات گسترده به تصویب آن واکنش نشان دادند. این طرح روز پنجشنبه از پارلمان خارج شد."
مهم است که این اعتراضات چگونه به پایان می رسد. آنها نظر به معیارهای تاریخ گرجستان زیاد نیستند و امکان سرنگونی دولت با چهار یا پنج هزار نفر غیرممکن است. اما اگر به آنچه در اطراف مرزهای ما رخ می دهد نگاه کنید. از اسکاندیناویا تا قفقاز، تصویر بسیار واضحی نمایان می‌شود.
Бывший президент Грузии, экс-губернатор Одесской области Михаил Саакашвили  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.02.2023
پولند: باید به رئیس جمهور سابق زندانی گرجستان رسیدگی شود
مولداوی جنبه‌های کاملاً متفاوتی پیدا می‌کند و به اصطلاح کمپاین بهار و تابستان که در اوکراین در حال آماده‌سازی است <...> قوس عظیمی از بی‌ثباتی در مرزهای ما ظاهر می‌شود. فنلاندی‌ها و سوئدینی‌ها به سمت ناتو رانده می‌شوند، ترک‌ها همچنان مقاومت می‌کنند، اما اکنون خودشان تلاش می‌کنند "لرزند" مقاومت جدی نکنند.
تورال کریموف در رادیو اسپوتنیک گفت: برای 14می ، من نمی توانم تضمین کنم که آنها بدون قید و شرط از کنوانسیون "مونترو" پیروی می کنند. در پایان فبروری، مقامات مولداوی اعلام کردند که قصد دارند ده ها توافق نامه امضا شده توسط این جمهوری را به عنوان بخشی از عضویت آن در کشورهای مشترک المنافع محکوم کنند.
قابل یادآوری اعتراضات در مقابل ساختمان پارلمان گرجستان در تبیلیسی از 7 مارچ آغاز شد. شرکت کنندگان در آن با تصویب لایحه عوامل خارجی که در همان روز در اولین قرائت تصویب شد، مخالفت کردند. این تظاهرات در روزهای 7 و 8 مارچ توسط پولیس با استفاده از گاز اشک آور و ماشین های آب پاش متفرق شد. حزب حاکم رویای گرجستان که بخشی از اکثریت پارلمانی است و حزب قدرت مردم که لایحه عوامل خارجی را آغاز کرده بود، بعداً اعلام کردند که این لایحه که موجی از اعتراضات را در تبیلیسی به دنبال داشت از پارلمان خارج شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала