کشورهای حوزه خلیج فارس خواستار طیاره های بدون سرنشین دریایی شدند

© AFP 2023 / Atta KenareИранские солдаты принимают участие в «Национальном дне Персидского залива» в Ормузском проливе
Иранские солдаты принимают участие в «Национальном дне Персидского залива» в Ормузском проливе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2023
عضو شوید
کشور های خلیج فارس خواستار طیاره های بدون سرنشین دریایی برای جلوگیری از قاچاق تسلیحات و مواد مخدر شدند.
به گزارش اسپوتنیک، دیفنس نیوز روز پنجشنبه به نقل از نایب دریاسالار برد کوپر،فرمانده نیروی دریایی امریکا در خلیج فارس اعلام کرد که همه اعضای شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس قصد دارند طیاره های بدون سرنشین دریایی را به منظور بهبود کنترل اوضاع در آب های منطقه خریداری نمایند.
شورای همکاری خلیج فارس شامل عربستان سعودی، قطر، امارات، عمان، کویت و بحرین است.
کوپر پیشتر گفت: "بحرین و کویت به طور علنی قصد خود را برای دریافت چنین سیستم هایی اعلام کرده اند. همه کشورهای دیگر در منطقه به یک درجه یا درجه دیگر آنها را خریداری می کنند."
شی جین پینگ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.12.2022
ایجاد مرکز سرمایه گذاری چین و کشورهای حوزه خلیج فارس
وی یادآور شد که گروه های مختلف جنایتکار و تروریستی به طور فزاینده ای در تلاش برای انتقال مواد مخدر و سلاح از طریق آب های منطقه هستند. به این ترتیب، ایالات متحده و متحدانش در مدت دو ماه، پنج محموله بزرگ کالای قاچاق را رهگیری کردند، بیش از 5000 سلاح و 1.6 میلیون مهمات، 60 میلیون دالر مواد مخدر و 7000 فیوز از راه دور برای موشک را کشف کردند. علاوه بر این، حمل و نقل فعال نفت و گاز از طریق آب های خاورمیانه وجود دارد.
خبرگزاری دیفنس نیوز می گوید که نیروی دریایی ایالات متحده در سال گذشته هدف خود را اعلام کرد تا تا پایان سال 2023 بیش از 100 هواپیما بدون سرنشین دریایی مختلف تشکیل دهد. در عین حال، ارتش ایالات متحده برای مدتی با ترکیب فناوری هوش مصنوعی و هواپیماهای بدون سرنشین با سرعت زیاد آزمایش کرده است.
قابل یادآوری است که پیش از این، امریکا و انگلیس بارها از رهگیری کشتی هایی که از ایران به سمت یمن در حرکت بودند با قاچاق اسلحه خبر داده بودند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала