غرب آینده اروپا را تاریک پیش بینی کرد

© AP Photo / Christian LutzФлаги стран Евросоюза у здания Европарламента в Страсбурге
Флаги стран Евросоюза у здания Европарламента в Страсбурге - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2023
عضو شوید
سندیکای پروژه، سازمان رسانه ای بین المللی می‌نویسد که بحران انرژی اروپا حداقل تا سال 2024 ادامه خواهد داشت.
به گزارش اسپوتنیک، ادواردو کامپانلا، نویسنده Project Syndicate، گفت که اروپا به دلیل امتناع احتمالی هرگونه حامل انرژی از روسیه، حداقل تا سال 2024 در وضعیت بحران انرژی باقی خواهد ماند.
به گفته او، تاکنون به دلیل زمستان نسبتا گرم که به کشورهای اروپایی امکان کاهش مصرف انرژی را می دهد، بحران به اندازه انتظارات شدید نبوده است. با این حال، خطر آشکار وخامت اوضاع وجود دارد که به صنایع منطقه - کیمیایی، متالورژی (فلزات) و شیشه ضربه خواهد زد.
با فرض بازگشت شرایط آب و هوایی به حالت عادی نسبی در زمستان آینده، دولت های اروپایی باید هدف خود را کاهش ده درصدی مصرف از سال 2021 به منظور حفظ کل زیر 450 میلیارد متر مکعب قرار دهند. اگرچه سال گذشته اتحادیه اروپا یک هدف داوطلبانه 15 درصدی را تعیین کرد. کامپانلا توضیح داد که هدف ده درصدی بسیار واقعی تر است.
نویسنده تاکید کرد، در عین حال، نقش تدارکات روسیه برای اقتصاد اروپا بسیار مهم است.
Флаги Украины и Европейского Союза - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.03.2023
اروپا یک میلیارد یورو اضافی به اوکراین میدهد تا با روسیه خوب بجنگند
وی در پایان گفت: اگرچه نقش روسیه به عنوان تامین کننده گاز به اروپا به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، اما تا زمانی که ظرفیت های جدید گازی سازی مجدد ایجاد نشود یا منابع انرژی جایگزین به بهره برداری نرسند، عرضه این کشور در ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار اروپا مهم باقی خواهد ماند.
اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، در جنوری سال جاری گفت که روسیه 80 درصد از عرضه گاز به اتحادیه اروپا را در 8 ماه سال گذشته کاهش داده است. به گفته وی، اروپا به ویژه با افزایش قابل توجه عرضه گاز مایع از ایالات متحده توانست حجم بازنشسته سوخت آبی روسیه را جایگزین کند. در پایان سال 2022، تحویل از ایالات متحده 2.4 برابر افزایش یافت و از مرز 50 میلیون تن گذشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала