سفیر حکومت پیشین افغانستان در جاپان: از طالبان "میانه‌رو" پشتیبانی شود

© Photo / FB / Dr Shaida Abdaliشیدا محمد ابدالی نامزد ریاست جمهوری افغانستان
شیدا محمد ابدالی نامزد ریاست جمهوری افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2023
عضو شوید
سفیر افغانستان در جاپان گفته است، که اعضای گروه طالبان یکسان فکر نمی‌کنند، اما از تصمیم های رهبری پیروی می‌کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افغانستان انترنشنل، رسانه نیپون جاپان گزارش داد، که شیدا محمد ابدالی سفیر حکومت پیشین افغانستان گفته است، که اعضای گروه طالبان یکسان فکر نمی‌کنند، اما "از تصمیم های رهبری پیروی می‌کنند.
سفیر حکومت پیشین افغانستان در جاپان می‌گوید: دیدگاه‌ها در گروه طالبان متفاوت است و "باید تلاش کنیم از میانه‌روها حمایت کنیم تا نظرات آن‌ها غالب شود".

این دیپلمات افزوده: "پیام من به آن‌ها این است که سازمان‌های بین‌المللی بودجه قابل توجهی برای افغانستان در نظر گرفته‌اند که اگر دولت توسط جامعه جهانی به رسمیت شناخته شود، می‌توان از آن‌ها استفاده کرد".

او همچنین پیشنهاد کرده که کنفرانس دیگری در مورد افغانستان در توکیو برگزار شود.
شیدا محمد ابدالی گفته می‌توان آن را دومین کنفرانس بن در نظر گرفت؛ کنفرانسی که در سال ۲۰۰۱ در بن برگزار شد و از همه افغانستانی ها خواست تا گردهم آیند.
در دسامبر سال ۲۰۰۱ که منجر به سرنگونی حکومت اول طالبان در افغانستان شد، شهر بن آلمان میزبان کنفرانسی بود که در آن رهبران افغانستان برای انتخاب رهبر دولت موقت افغانستان جمع شدند.
توکیو نیز در سال ۲۰۱۲ میزبان نشستی بین‌المللی در مورد افغانستان بود؛ نشستی که نمایندگان بیش از ۷۰ کشور جهان در آن حضور داشتند و متعهد به حمایت مالی از افغانستان شدند.

سفیر افغانستان در توکیو می‌گوید: "جاپان اهمیت صلح را از تجربیات گذشته خود در جنگ آموخته و به عنوان یک واسطه بین آسیا و غرب عمل می‌کند و "من مطمئن هستم که جامعه جهانی به نظر جاپان توجه خواهند کرد".

او گفته اشرف غنی دیگر نقطه تماس نیست، اما حامد کرزی در حال حاضر مشغول گفتگو با طالبان است و "من با او در مورد تلاش مجدد جاپان برای تغییر در افغانستان صحبت می‌کنم".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала