ایتلاف گروه‌های خودجوش نکوهشگر افغانستان: فرستادن میلیونها دالر به طالبان جفا به بانوان است

© Bank- Afghanistan Twitter تحویل بیش از 19 میلیون دالر کمک های بشردوستانه به بانک بین المللی افغانستان (AIB)
تحویل بیش از 19 میلیون دالر کمک های بشردوستانه به بانک بین المللی افغانستان (AIB)  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2023
عضو شوید
پول های فرستاده شده به گروه طالبان هیچ کمکی برای فقر زدایی در افغانستان نمی کند، چون این پول ها هیچگاهی به مستحقان آن نمی رسد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، ایتلاف گروه‌های خودجوش نکوهشگر افغانستان مقیم پاکستان به مناسبت ۸ مارچ، روز جهانی زن گفته است، که جامعه جهانی باید مدافع حقوق مردم افغانستان باشد، نه باج‌ده به گروه طالبان و ارسال ۴۰ میلیون دالر در هر هفته به "گروه نامشروع و متجاوز طالب"، جفا در حق زنان مظلوم افغانستان است.
این ایتلاف روز چهارشنبه، ۱۷ حوت، با نشر قطع‌نامه‌ای، خواهان تشکیل یک حکومت همه‌شمول براساس رای مردم و مشارکت تمام اقوام به‌خصوص زنان در تمام ساختار سیاسی و اجتماعی افغانستان شده‌اند.
در قطع‌نانه تذکر یافته است که جامعه جهانی باید روند ارسال غیرشفاف ۴۰ میلیون دالر به طالبان را توقف دهد.
تحویل بیش از 19 میلیون دالر کمک های بشردوستانه به بانک بین المللی افغانستان (AIB)  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.11.2022
سیگار: گروه طالبان ممکن به ده ها میلیون دالر انتقال شده به افغانستان دسترسی پیدا کرده است
به گفته این ایتلاف، وضع محدودیت‌های بیشتر مانند بسته کردن دفتر دوحه، قطع کمک‌های مالی، تحریم سفرهای مقام‌های طالبان، اخراج فامیل‌های رهبران گروه طالبان از کشورهای امن، تنها راهی است که طالبان را وادار به تمکین کردن در برابر خواست‌های مردم و مشخصاً زنان افغانستان می‌کند.
در قطع‌نامه آمده است: "جهان باید سکوت ننگین و شرم‌آور خود را در قبال جنایات طالبان در افغانستان بشکند. وقت آن فرا رسیده کنار زنان افغانستان بایستد و با زنان افغانستان هم‌صدا شوند."
این ایتلاف علاوه کرده است که خواست‌شان تنها باز شدن دروازه مکاتب طالبانی، دانشگاه طالبانی و رفتن به وظیفه با پوشش طالبانی نیست و جهان باید بداند که زنان افغانستان مشارکت سیاسی برابر با مردان، انتخابات عادلانه و حاکمیت برخاسته از رای مردم می‌خواهند.
ایتلاف گروه‌های خودجوش معترض افغانستان مقیم پاکستان از مردم افغانستان تقاضا کرده است تا در کنار زنان معترض ایستاد باشند و به حرکت‌های خودجوش مردمی بپیوندند.
یادآوری می کنیم، که در دو روز گذشته دست‌کم ۸۰ میلیون دالر بسته کمکی به دست گروه طالبان رسیده است.
در همین حال کارشناسان می گویند، که پول های فرستاده شده به گروه طالبان هیچ کمکی برای فقر زدایی در افغانستان نمی کند، چون این پول ها هیچگاهی به مستحقان آن نمی رسد و گروه طالبان از آن برای تقویت نیروهای خود کار می گیرند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала