امریکا تونایی ابرقدرت شدن را ندارد

© Sputnik / Anton DenisovФлаг у посольства США в Москве
Флаг у посольства США в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.03.2023
عضو شوید
وال استریت جورنال یکی از مهم ترین و پرنفوذترین روزنامه اقتصادی-سیاسی امریکا می نویسد که ایالات متحده برای دوره جدید رقابت قدرت های بزرگ آماده نیست.
به گزارش اسپوتنیک، وال استریت جورنال ادعا می کند که ایالات متحده پس از دهه ها مبارزه با شورش در خاورمیانه و آسیای مرکزی برای دور جدیدی از رقابت قدرت های بزرگ آماده نیست.
از سال 2018، پس از دهه ها سال مبارزه با شورشیان، توجه انها به چین و روسیه معطوف شده است، اما آنها همچنان در تولید سلاح و یافتن راه های جدید برای جنگ با مشکلاتی روبرو هستند.
به نوشته این روزنامه، علیرغم اینکه بودجه دفاعی سالانه ایالات متحده به بیش از 800 میلیارد دالر رسیده است، که صرف در درگیری های عراق و افغانستان مصرف شده است. علاوه بر این، اختلافات درون دولت بر سر بودجه و اختلافات بر سر فوریت تهدید پکن مانع توسعه شد. اکنون تمام توجه و منابع ترس از خاورمیانه، به ویژه ایران، و درگیری در اوکراین جذب شده است.
 В Доме народных собраний в Пекине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.03.2023
چین: امریکا در تلاش ایجاد ناتو در آسیا و اقيانوس آرام است
علاوه بر این، به دلیل ادغام شرکت‌ها در صنعت دفاعی امریکا، تولیدکنندگان اسلحه کمتری وجود دارد. در ساخت زیردریایی ها مشکلاتی وجود دارد که نیروی دریایی برای مقابله با نیروی دریایی بزرگتر چین به آن نیاز دارد. این روزنامه همچنین خاطرنشان می کند که ایالات متحده در توسعه موشک های مافوق صوت با سرعت فوق العاده از چین و روسیه عقب مانده است.
یکی دیگر از مشکلاتی که ایالات متحده با آن مواجه است، عدم تحقق برنامه های استخدام است. این ممکن است منجر به کمبود پرسونل نظامی در واحدهای داوطلب شود.
این روزنامه همچنین سناریویی را رد نمی کند که در آن امریکا و متحدانش مجبور به جنگ در دو جبهه شوند: چین و روسیه. در این صورت، خصومت ها می تواند به قطب شمال گسترش یابد و واشنگتن از نظر تعداد یخ شکن ها از مسکو عقب است.
در عین حال، این نشریه معتقد است که در حال حاضر نیروهای مسلح ایالات متحده همچنان از نظر توان رزمی بر مخالفان اصلی برتری دارند. علاوه بر این، بودجه تحقیق و توسعه سالانه پنتاگون به 140 میلیارد دالر افزایش یافته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала