همسایگان افغانستان به طالبان: به پیمان های تان پایبند باشید

© @https://twitter.comپرچم طالبان
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.03.2023
عضو شوید
شرکت کنندگان در نخستین نشست نمایندگان ویژه کشورهای همسایه افغانستان که در تاشکند برگزار شد، از ادامه کمک های همه جانبه به مردم افغانستان صحبت کردند، اما در عین حال از مقام های این کشور خواستند تا به تعهدات بین المللی عمل کنند.
به گزارش اسپوتنیک، عصمت الله ایرگاشف، نماینده ویژه رئیس جمهور ازبیکستان در امور افغانستان روز سه شنبه اعلام کرد، که همسایگان افغانستان به ادامه کمک به مردم این کشور تاکید و از گروه طالبان خواستند تا به پیمان های خود پایبند باشند.
زخمی شدن سه جنگجوی گروه طالبان در یورش نیروهای جبهه آزادی در تخار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.03.2023
زخمی شدن سه جنگجوی گروه طالبان در یورش نیروهای جبهه آزادی در تخار
وی در یک نشست خبری گفت: "در جلسه امروز، همه شرکت کنندگان در آن از ادامه کمک های همه جانبه به مردم افغانستان صحبت کردند و در عین حال از دولت موقت گروه طالبان خواستند تا به تعهدات خود در قبال جامعه جهانی عمل کند".
به گفته وی، تهدید دایمی امنیت کشورهای همسایه و دیگر کشورهای جهان نباید از خاک افغانستان باشد، باید حقوق و آزادی های بشر به ویژه زنان و دختران و نیز همه ای گروه های قومی-مذهبی تامین شود.
ایرگاشف افزود، که در این نشست نمایندگان ازبیکستان، روسیه، چین، پاکستان، ایران، ترکمنستان و تاجیکستان درباره ای تشدید تلاش های بین المللی برای بازسازی اجتماعی-اقتصادی و صلح در افغانستان تبادل نظر کردند.
پیش از این وزارت امور خارجه ازبیکستان در خبرنامه ای نوشته بود، که نخستین نشست نمایندگان ویژه کشورهای همسایه افغانستان در تاشکند به تاریخ 7 مارچ 2023 برگزار می شود. در این مراسم نمایندگانی از ازبیکستان، ایران، چین، پاکستان، روسیه، تاجیکستان و ترکمنستان حضور خواهند داشت. در این نشست وضعیت کنونی افغانستان، مسایل تعامل طرفین برای حل وضعیت این کشور و ایجاد صلح و ثبات درازمدت و نیز ارائه کمک های بشردوستانه به مردم افغانستان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
یادآوری می کنیم، که امریکا در یک معامله پنهانی و با همکاری فرستاده ویژه اش برای افغانستان، این کشور را دوباره به گروه طالبان با جنگ افزارهای به ارزش بیش از هفت میلیارد دالر تحویل این گروه تندرو نمود و از آن روز تاکنون بیش از پنج میلیون نفر افغانستان را ترک و اقتصاد این کشور فروپاشیده و بیش از نود درصد مردم این کشور در زیر خط فقر زندگی می کنند و بانوان از آموزش و کار محروم شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала