طالبان اولین مزایده نفت تولید شده در افغانستان را اعلام کرد

© Photo / KatsrcoolДобыча нефти
Добыча нефти - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.03.2023
عضو شوید
وزارت معادن و نفت اعلام کرد که مزایده فروش 20 هزار تن نفت خام قشقری و 7 هزار تن نفت خام انگوت روز سه شنبه با حضور شهاب الدین دلاور سرپرست وزارت معادن و نفت برگزار شد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت معادن و نفت گروه طالبان اعلام کرد که اولین مزایده نفت تولید شده در افغانستان در کابل برگزار شد.
مرکز مطبوعات این وزارتخانه اعلام کرد که مزایده فروش 20 هزار تن نفت خام قشقری و 7 هزار تن نفت خام انگوت روز سه شنبه با حضور شهاب الدین دلاور سرپرست وزارت معادن و نفت برگزار شد. خاطرنشان می شود که این مزایده در ساختمان خود این وزارت در کابل صورت گرفته است.
سرپرست وزارت معاون و نفت افغانستان در افتتاحیه این مراسم گفت: "ما شاهد اولین تجارت نفت تولیدی در افغانستان هستیم و باعث افتخار است که شرکت های متقاضی نیز در داخل کشور مستقر بودند و تمامی فرآوری مواد خام در داخل افغانستان انجام می شود". در 5 جنوری، وزیر معادن و نفت طالبان و نماینده شرکت نفت و گاز چین CAPEIC قراردادی را برای توسعه معادن نفتی در شمال کشور امضا کردند.
خبرگزاری دولتی باختر اعلام کرد: مساحت میدان های واگذار شده به شرکت چینی تحت قرارداد 4.5 هزار کیلومتر مربع است که در سه ولایت کشور سرپل، جوزجان و فاریاب قرار دارد.
حجم مورد انتظار تولید نفت با افزایش تدریجی از 1 هزار به 23 هزار تن در روز نشان داده شده است. قرار شد سرمایه گذاری چین طی سه سال بین 150 تا 540 میلیون دلار باشد. مدت کار اکتشاف سه سال پیش بینی شده است. نفت استخراج شده باید در افغانستان فرآوری شود.
قطر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.03.2023
طالبان: ما و ملت افغانستان از همدیگر راضی هستیم
افغانستان با سهم مشارکت 20 درصد با افزایش تدریجی بیشتر به 75 درصد در این پروژه شریک خواهد بود. مدت قرارداد 25 سال است. این قرارداد اولین قرارداد سرمایه گذاری بین المللی از زمان روی کار آمدن طالبان در افغانستان می باشد.
مرکز مطبوعاتی این وزارت گفت که در 5 مارچ، نماینده پترولیم جیو جید چین در کابل با سرپرست وزارت معادن و نفت طالبان دیدار کرد.
در اعلامیه آمده است: "نماینده این شرکت آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در معدن های افغانستان به ویژه در حوزه نفت و گاز ابراز کرده و از رهبری این وزارت خواستار همکاری شده است."
سرپرست وزارت نیز به نوبه خود از علاقه سایر سرمایه گذاران خارجی در عرصه های مختلف در افغانستان خبر داد. به گفته وی، تمام قراردادهای معدنی باید با استندردهای بین المللی مطابقت داشته باشد و فرآوری مواد اولیه در داخل کشور انجام شود. وزیر از شرکای چینی خواست تا پیشنهاداتی را برای سرمایه گذاری در معدن ارائه کنند.
بر اساس وب سایت Geo-jade Petroleum، این شرکت از سال 2010 روی نفت و گاز سرمایه گذاری کرده است و در حال حاضر مدیریت شش بلوک اکتشافی و سه بلوک توسعه را با مساحتی حدود 30000 کیلومتر مربع دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала