- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

ترس امریکایی ها از پیامدهای پایان دادن پشتیبانی از اوکراین

© AP Photo / Manuel Balce CenetaОфициальный представитель госдепартамента США Джон Кирби на пресс-конференции в Пентагоне
Официальный представитель госдепартамента США Джон Кирби на пресс-конференции в Пентагоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.03.2023
عضو شوید
کاخ سفید اعلام کرد، که اگر امریکا از اوکراین پشتیبانی نکند، خون امریکایی ها ریخته خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، جان کربی، هماهنگ کننده پیوندهای راهبردی کاخ سفید گفت، که دولت ایالات متحده بر این باور است، که اگر واشنگتن پشتیبانی از کیف را متوقف کند، خون امریکایی ها ریخته خواهد شد.
او به خبرنگاران گفت: "اگر پشتیبانی از اوکراین را متوقف کنیم، پیروزی بعدی پوتین چه خواهد بود؟ چقدر بیشتر باید بپردازیم، از جمله با خون امریکا؟".
Президент Украины Владимир Зеленский и президент США Джо Байден у Мариинского дворца в Киеве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.03.2023
نشانک ناراحتی پنهانی زلنسکی به بایدن به خاطر از دست دادن آرتموفسک
کربی خاطرنشان کرد، که درگیری در اوکراین، با وجود فاصله جغرافیایی آن با ایالات متحده، بر خود امریکایی ها تأثیر می گذارد. به گفته وی، این تاثیرگذاری خود را به ویژه در قیمت های بالای بنزین نشان داد.
روسیه در بهار گذشته یادداشتی به کشورهای عضو اتحاد آتلانتیک شمالی به دلیل ارسال سلاح به کیف ارسال کرد. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که هرگونه محموله حاوی تسلیحات به یک هدف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل خواهد شد. به گفته وی، آمریکا و ناتو نه تنها با ارسال تسلیحات، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها به طور مستقیم در درگیری دخالت دارند.
دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری خاطرنشان کرد، که کمک های نظامی غرب به کیف به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала