امکان خرابکاری نورد استریم از سوی یک گروهی هوادار اوکراین

© Photo / KustbevakningenМесто утечки на газопроводе "Северный поток — 2"
Место утечки на газопроводе Северный поток — 2 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.03.2023
عضو شوید
ممکن است یک گروه طرفدار اوکراین در پشت خرابکاری نورد استریم باشد.
به گزارش اسپوتنیک، نیویورک تایمز با استناد به داده های اطلاعاتی می نویسد: خرابکاری در نورد استریم از سوی یک گروه خاص طرفدار اوکراین انجام شده است.
مشخص شده است، که این اطلاعات از سوی مقام های امریکایی بررسی شده است. بر اساس اطلاعات، مواد منفجره روی خطوط لوله گاز احتمالا از سوی شناگران باتجربه ای کار گذاشته شده بود که هیچ ارتباطی با ارتش و خدمات ویژه نداشتند.
На снимке, предоставленном береговой охраной Швеции, показана утечка из Северного потока-2 (28 сентября 2022) - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.03.2023
پیش آوری آلمان برای پرسمان ملی شدن نورد استریم 2
همزمان، مقامات امریکایی گفتند، که هیچ مدرکی دال بر دخالت روسیه در حملات نورد استریم پیدا نکردند. همچنین ادعا می شود، که شهروندان بریتانیا و ایالات متحده در این خرابکاری شرکت نکرده اند. در عین حال، این احتمال وجود دارد که این حملات به صورت "غیررسمی" توسط افراد مرتبط با مقامات اوکراینی انجام شده است.
یادآوری می کنیم، که در پایان سپتامبر، هر دو خط لوله گاز صادراتی روسیه که در امتداد کف دریای بالتیک گذاشته شده بودند - نورد استریم و نورد استریم - 2 - در نتیجه خرابکاری شکست خوردند. سویدن، دانمارک و آلمان در حال انجام تحقیقات هستند، اما هنوز به هیچ نتیجه مشخصی نرسیده اند. کرملین وضعیت فوق العاده را اقدامی تروریستی بین المللی خواند.
به گفته ای سیمور هرش روزنامه نگار امریکایی، برنده جایزه پولیتزر، این خرابکاری توسط ایالات متحده با کمک متحدان ناتو انجام شد: در تابستان، در طول تمرینات بالتوپس، شناگران امریکایی خطوط لوله گاز را ماین گذاری کردند و سه ماه بعد، نارویژی ها راه اندازی کردند. خاموش کردن وسایل انفجاری به گفته هرش، تصمیم برای راه اندازی این عملیات توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پس از بیش از 9 ماه گفتگوی محرمانه با تیم امنیت ملی اتخاذ شد. به گفته این روزنامه نگار، دلیل آن ترس بایدن بود که آلمان که گاز روسیه را از طریق نورد استریم دریافت می کند، نمی خواهد در کمک نظامی به اوکراین شرکت کند. واشنگتن این اتهامات را رد می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала