نگرانی غرب از ورود جنگنده های روسی سوخو 35 به ایران

© Photo / Ministry of Defence of the Russian FederationУчебно-тренировочные полеты истребителей Су-30СМ и Су-35С в Карелии
Учебно-тренировочные полеты истребителей Су-30СМ и Су-35С в Карелии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.03.2023
عضو شوید
خرید سوخو ۳۵ قطعا حریم هوایی ایران را به مکانی خطرناک‌تر برای پرنده های مهاجم تبدیل خواهد کرد. این بخشی از نظریه یکی از نشریات مستقر در آمریکا درباره علت نگرانی آمریکا و اسرائیل از واردات این جنگنده توسط ایران است.
به گزارش اسپوتنیک، محمدرضا کارای آشتیانی وزیر دفاع گفت: موضوع خرید جنگنده‌های سوخو ۳۵ روسیه از سوی ایران در دست بررسی است.
به گزارش تسنیم، آشتیانی افزود: در خصوص خرید سوخو 35 از روسیه، این موضوع همچنان در حال بررسی است و جنگنده ها هنوز دریافت نشده اند.
رادار این پرنده از نقاط قوت آن به شمار می‌رود. سوخو-۳۵ از رادار بسیار نیرومند N۰۳۵ ایربیس E بهره می‌برد. این رادار توانایی شناسایی اهداف هوایی در فاصلهٔ ۴۰۰ کیلومتری را دارد و می‌تواند ۳۰ هدف هوایی را از فاصلهٔ ۳۰۰ کیلومتری رهگیری کرده و همزمان با ۸ فروند از آنها درگیر شود.
این پرنده پیشرفته مجهز به سیستم جنگ الکترونیک ال‌۱۷۵‌ام خیبینی است و می‌تواند به اهدافی در ۳۰۰ کیلومتر راکت هوا به هوا شلیک کند. در عین حال توانایی درگیر شدن با اهداف زمینی را دارد و می‌تواند موشک‌های سنگین ضدکشتی را نیز حمل و شلیک کند.
ویژگی های منحصر به فرد جنگنده سوخو-35 اس ساخت روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.03.2023
چندرسانه ای
ویژگی های منحصر به فرد جنگنده سوخو-35 اس ساخت روسیه + داده نمایی
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала