تعداد قربانیان زلزله 6 فبروری ترکیه از 46104 نفر گذشت

© AFP 2023 / Adem Altanاعلام نتایج نخستین انتخابات ترکیه/ اردوغان پیشتاز است
اعلام نتایج نخستین انتخابات ترکیه/ اردوغان پیشتاز است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.03.2023
عضو شوید
اردوغان رئیس جمهور ترکیه پس از جلسه هیئت دولت به خبرنگاران گفت: "ما 46104 نفر از شهروندان خود را در اثر زلزله از دست دادیم.
به گزارش اسپوتنیک، اردوغان رئیس جمهور ترکیه از زلزله 6 فبروری گفت، ما - دولت و همه ادارات عاجل بسیج شده ایم."
وی افزود: "تخریب‌ها به حدی بود که در همان ساعات اولیه نتوانستیم به شدت کار های عاجل و کمک به مردم را که انتظار داشتیم برسیم. رئیس جمهور گفت: چند ساعت کار را در همه سطوح تشدید کرد و اولویت را به اقدامات نجات داد. وی خاطرنشان کرد: 230 هزار ساختمان در مناطق حادثه دیده دیگر قابل استفاده نیستند.
Карта аэрозольных загрязнений атмосферы Земли 23 августа 2018 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.02.2023
پیدایش نورهای مرموز در آسمان ترکیه چند ثانیه پیش از وقوع زلزله + عکس
به گفته اردوغان، بیش از 3 میلیون نفر از منطقه فاجعه به مناطق دیگر منتقل شده اند. بخشی از جمعیت در روستاها ساکن شدند. وی گفت: مسئولین در نظر دارند مساحت شهرک های کانتینری را برای نیازمندان توسعه دهند و در مدت دو ماه 100 هزار کانتینر دیگر شهرک بسازند تا سرپناهی مؤقت برای کسانی باشد که خانه های خود را از دست داده اند. او وعده داد که در جریان یک سال ساختمان های مسکونی را برای جمعیت مناطق آسیب دیده بازسازی کند.
زلزله های بزرگی 7.7 و 7.6 ریشتر 6 فبروری در ولایت قهرمان مراس در جنوب شرقی ترکیه رخ داد. این زمین لرزه ها و به دنبال آن هزاران پس لرزه در 10 ولایت جمهوری و کشورهای همسایه احساس شد که سوریه بیشترین آسیب را متحمل شد. بر اساس گزارش وزارت صحت عامه سوریه، بیش از 1.4 هزار نفر قربانی فاجعه طبیعی در این جمهوری شدند. از آنجایی که مناطق تحت کنترل دمشق بیشترین آسیب را دیده اند، سازمان های غیردولتی بین المللی بر این باورند که تعداد کشته شده‌گان در این کشور بیشتر است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала