حزب جمهوری‌خواه خواستار تحویل اسناد خروج نظامیان امریکایی از افغانستان شد

© REUTERS / Megan JelingerБрат Макса Совиака, одного из 13 военнослужащих США, погибших при взрыве террориста-смертника в аэропорту в столице Афганистана Кабуле
Брат Макса Совиака, одного из 13 военнослужащих США, погибших при взрыве террориста-смертника в аэропорту в столице Афганистана Кабуле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.03.2023
عضو شوید
جمهوری خواهان ممکن است وزارت امور خارجه را مجبور کنند اسناد خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را تحویل دهد.
به گزارش اسپوتنیک، مایکل مک کال، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحده، گفت اگر وزارت خارجه ایالات متحده به طور داوطلبانه اسناد مربوط به خروج نیروها از افغانستان را در سال 2021 به قانونگذاران ارائه نکند، می تواند به اقدامات اجرایی متوسل شود. . این خبر روز جمعه از سوی دفتر مطبوعاتی این کمیته اعلام شد.
سرویس مطبوعاتی خاطرنشان کرد: سرویس مطبوعاتی بر "ناتوانی وزارت خارجه در ارائه اسناد و اطلاعات درخواستی کمیته" درباره خروج نیروها تاکید می کند. وزارت امور خارجه تا به امروز تنها 236 صفحه از اسناد را ارائه کرده است که اکثر آنها قبلاً در دسترس عموم بوده یا دارای بازنگری های قابل توجهی است.
او نامه مک کال به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا را منتشر کرد که در آن رئیس کمیته از چنین عواقبی برای وزارت خارجه در صورت عدم ارائه تمام اسناد لازم صحبت کرد. مک کال تا 26 جنوری به وزارت امور خارجه مهلت داد تا به این درخواست پاسخ دهد و تهدید کرد در صورت عدم پاسخگویی، اقدام قانونی خواهد کرد. رئیس این کمیته فهرستی از تمام جلسات بین سازمانی را درخواست کرد که در مورد موضوع خروج نیروها از افغانستان تحت مدیریت جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن بحث شده است.
وی همچنین خواستار اطلاعات در مورد تمامی دیدارهای نمایندگان ایالات متحده با اعضای جنبش رادیکال طالبان از جنوری 2021 شد. علاوه بر مطالعه برنامه ریزی و روند خروج نیروها، کمیته همچنین علاقه مند به اطلاعات در مورد پیامدهای این تصمیم است. به ویژه، جمهوری خواهان می خواهند سیاست ایالات متحده در مورد کمک به افغانستان، روشن شدن وضعیت روابط با طالبان و وضعیت اعطای ویزا به افغان ها را روشن کنند.
بایدن در 14 آپریل 2021 اعلام کرد که تصمیم به پایان دادن به عملیات در افغانستان گرفته است که طولانی‌ترین عملیات نظامی خارجی در تاریخ آمریکا شد. ایالات متحده این جنگ را در اکتوبر 2001 آغاز کرد. خروج نیروهای امریکایی از ماه می 2021 آغاز شد و تا اوایل سپتامبر به پایان رسید. در اوج عملیات ایالات متحده در سال 2010-2013، تعداد نیروهای غربی در افغانستان از 150 هزار نفر گذشت. واحدهای اصلی جنگی آمریکا و ناتو در سال 2014 از افغانستان خارج شدند.
توطئه های جدید امریکا برای نفوذ به ایران - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.12.2022
نماینده‌ کنگره آمریکا حکومت بایدن را به اخلال بر روند نظارت کمک‌ها به افغانستان متهم کرد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала