کشف اتاق در داخل بزرگترین هرم جیزه در مصر + عکس

© Sputnik / Michael KlimentyevПирамиды Гиза в Египте
Пирамиды Гиза в Египте - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.03.2023
عضو شوید
اتاق جدیدی به طول بیش از پنج متر و عرض 2.1 متر در داخل خئوپس که بزرگترین و قدیمی ترین هرم جیزه حساب میشود، کشف شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سرویس مطبوعاتی دانشگاه فنی مونیخ یک تیم بین المللی از باستان شناسان ScanPyramids یک اتاق جدید و قبلا ناشناخته را در هرم خئوپس در جیزه کشف کردند.
فرضیه وجود این فضا در سال 2016 در طی چندین اندازه گیری توسط متخصصان جاپانی و فرانسوی مطرح شد. منحصر به فردی این یافته در این واقعیت نهفته است که هرم خئوپس یکی از ساختارهای بیشترین مورد مطالعه در جهان به حساب می آید. ناگفته نباید گذاشت هرم خئوپس بزرگترین و قدیمی ترین هرم جیزه میباشد.
اکنون دانشمندان تصمیم گرفته اند که حفره‌های را که در کنار بلوک های شورون در بالای ورودی اصلی هرم قرار دارد که در حال حاضر برای عموم مردم غیر قابل دسترسی است، بررسی کنند. برای این کار از تکنولوژی های اولتراسوند و آندوسکوپی استفاده شد. این روش ها اجازه می دهد تا بدون آسیب دیدن از مواد سنگی دیدن شود. این امر به ویژه مهم است، زیرا اهرام خئوپس بخشی از میراث جهانی یونسکو هستند.
متخصصان با استفاده از سوراخ بین سنگ ها استفاده می کنند تا لوله را به داخل حفره برساند. سپس آن را به عنوان یک دوربین اندوسکوپی برای لنز استفاده کردند که وجود فضای خالی را تایید کرد.
علاوه بر این، اتاق کشف شده بزرگتر از چیزی بود که تصور می شد. اطلاعات اولیه اندازه گیری نشان می داد که یک راهرو با طول حداقل پنج متر وجود دارد، اما با توجه به نتایج، حتی طولانی‌تر است. علاوه بر این، هیچ اثری از فعالیت های انسانی در داخل این اتاق وجود نداشت، بنابراین محققان معتقدند که حدود 4500 سال است که هیچ انسانی در این اتاق قدم نگذاشته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала