مواد مخدر افغانستان تهدیدی بزرگی برای کشورهای عضو سازمان شانگهای

© AP Photo / David Guttenfelder ترافیک مواد مخدر افغانستان به کجا منتهی میشود؟
 ترافیک مواد مخدر افغانستان به کجا منتهی میشود؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.03.2023
عضو شوید
هند ادامه تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان را مشکل جدی برای کشورهای عضو سازمان شانگهای میداند.
به گزارش اسپوتنیک، هند که ریاست دوره ای سازمان همکاری های شانگهای یا (SCO) را به عهده دارد و قرار است تا چند ماه آینده نشست رهبران این سازمان، به شمول روسیه، چین، هند، کشورهای آسیایی مرکزی، ایران و پاکستان در دهلی نو برگزار شود.
مقامهای هندی به روزنامه تربیون هند گفته اند، افزایش در تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان از مباحث اصلی این نشست است، زیرا در ماههای اخیر قاچاق مواد مخدر از افغانستان به کشورهای عضو سازمان همکاریهای شانگهای بیشتر شده است.
کشف یک محموله بزرگ مواد مخدر در بدخشان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.03.2023
چگونگی وضع قاچاق مواد مخدر افغانستان در خارج
یک مقام امنیتی هند به این روزنامه گفته است که اکثر مواد مخدر قاچاق شده از افغانستان، با استفاده از قلمرو پاکستان توسط کشتی ها و طیاره های بی پیلوت یا (DRONES) به مناطق سرحدی و بندرهای آبی هند قاچاق میشود.به گفته اداره های امنیتی هند، در برخی موارد پول بدست آمده از مواد مخدر قاچاق شده به هند، در اختیار گروه های جنگجو در کشمیر قرار داده شده است.
اما حکومت طالبان ادامه کشت کوکنار، تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان را رد میکند.عبدالنافع تکور، سخنگوی وزارت داخله حکومت طالبان به رسانه ها گفت، آنان به شمول کشت کوکنار، مانع تولید و قاچاق تمامی انواع مواد مخدر شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала