قیودات سختگیرانه دولت ایران بر مهاجرین افغان بعد از تسلیم کردن سفارت به گروه طالبان

© Photo / H. DoRRمهاجرین افغان در ولایت هرات
مهاجرین افغان در ولایت هرات  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.03.2023
عضو شوید
بعد از تسلیم کردن سفارت افغانستان در ایران به گروه طالبان در نزدیک ترین روزها بیشتر از 3000 تن پناهنده افغان در ایران به کشور بازگشتند.
به گزارش اسپوتنیک، همزمان با افزایش فشارهای کشور ایران بر پناهجویان افغان مقیم ایران، وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان رژیم طالبان اعلام کرد که روز گذشته 3000 مهاجر افغان به کشور بازگشتند.
بر اساس خبرنامه طالبان، تعداد کل مهاجران افغان که دیروز به کشور بازگشته اند، 3147 نفر است. این منبع می افزاید که 60 خانواده شامل این پناهجویان می شوند. طالبان می‌گویند که 40 خانواده و 96 مجرد را برای دریافت کمک‌های بشردوستانه به دفتر محلی سازمان بین‌المللی پناهندگان معرفی کرده‌اند.
حاکمان رژیم طالبان نگفته اند که بر اساس چه معیارهایی پناهجویان دریافت کننده کمک را هدف قرار داده اند. طالبان از بازگشت نزدیک به 3000 پناهجوی افغان از ایران از طریق بندر اسلام قلعه هرات به کشور خبر داد.
سمیع سادات به حیث قوماندان مرکز مشترک هماهنگی عملیات ها تعیین شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.03.2023
نگرانی های نظامیان سابق افغانستان بعد از سپردن سفارتخانه ها به طالبان
این در شرایطی است که پناهجویان بازگشته به کشور مدعی بدرفتاری از سوی ایران می‌شوند و می‌گویند که پس از افزایش تعاملات با طالبان، این کشور بر مهاجران افغان و به‌ویژه مخالفان طالبان فشار وارد می‌کند که باعث اجبار آنها می‌شود. به کشور بازگردند.
قابل یادآوری است که هفته گذشته دولت ایران سفارت افغانستان در تهران را به دیپلومات های رژیم طالبان تحویل داد که با مخالفت های گسترده مواجه شد. با روی کار آمدن مجدد طالبان، حدود 3 میلیون مهاجر افغان به ایران رفته اند که با عدم تمدید ویزا، بازگشت اجباری، بیکاری و بسیاری مشکلات دیگر مواجه هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала