رسانه های پاکستانی: در انفجار خوست ۲۱ جنگجوی طالبان پاکستانی کشته و زخمی شده اند

© Sputnikخوست
خوست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.03.2023
عضو شوید
رسانه های پاکستانی در حالی، از کشته و زخمی شدن بیش از ۲۱ جنگجوی طالبان پاکستانی در ولایت خوست خبر می دهند، که گروه طالبان افغانستان دیروز گفته بود، که در اثر انفجار یک بالون سه نفر زخمی و کشته شده اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، رسانه‌های پاکستانی اعلام کردند، که در پی انفجار بمب در ولایت "خوست" افغانستان شش نفر از اعضای کلیدی گروه تروریستی 'تحریک طالبان پاکستان' کشته و شماری دیگر از آنان زخمی شدند.
منابع خبری پاکستان گفته اند، که یورش به مواضع گروه ضدپاکستانی تحریک طالبان درحالی صورت می‌گیرد، که یک هیات بلندپایه از اسلام‌آباد روز سوم ماه حوت به کابل سفر کرد و برخورد قاطع با عناصر تروریستی از جمله تحریک طالبان پاکستان را از حکومت موقت گروه طالبان افغانستان خواستار شد.
منابع خبری امروز اعلام کردند، که براثر انفجار بمب در ولایت خوست افغانستان ۶ نفر از تروریستان طالبان پاکستانی کشته و ۱۵ نفر دیگر از این جنگجویان زخمی شدند.
افراد طالبان در خوست دو گاری‌وان معترض را زخمی کردند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.03.2023
کشته و زخمی شدن سه نفر در انفجار بالون گاز در خوست
پیش از این، در پایان ماه دلو امسال نیز درپی یک درگیری در ولایت کنر افغانستان یک سرکرده ارشد گروه جماعت الاحرار از شاخه‌های طالبان پاکستان به همراه پنج نفر از همراهانش کشته شدند.
یادآوری می کنیم، که یک مقام ارشد که بخشی از هیات پاکستانی در سفر پسین به کابل بود بدون ذکر نام خود به رسانه‌ها گفت، که اسلام‌آباد شواهد انکارناپذیری درخصوص حضور عناصر تروریستی تحریک طالبان پاکستان در قلمروی افغانستان را به رهبران طالبان در کابل ارائه کرده و خواستار برخوردی فوری و جدی افغانستان با این عناصر شده است.
مقامات پاکستانی از جمله وزیر دفاع و رئیس سازمان اطلاعات ارتش این کشور در کابل از رهبران طالبان خواستند تا گام قاطع و همکاری بدون اما و اگر علیه چالش تروریسم و استفاده تروریست‌ها از قلمروی افغانستان علیه پاکستان بردارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала