دیدار رهبر طالبان با سرپرستان وزارت داخله و دفاع گروهش به خاطر کاهش ناسازگاری

© https://twitter.comملاهبت‌الله آخندزاده رهبر طالبان
ملاهبت‌الله آخندزاده رهبر طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.03.2023
عضو شوید
رهبر گروه طالبان با شماری از علما و سرپرست وزیران داخله، دفاع، خارجه و مخابرات گروهش به خاطر کاهش ناسازگاری میان مسئولان این گروه دیدار کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان با سرپرست‌وزیران وزارت‌های دفاع، داخله، خارجه و مخابرات و تکنالوژی معلوماتی این گروه در قندهار دیدار کرده است.
منابع در ولایت کندهار می‌گویند، که این سرپرست‌وزیران به درخواست ملا هبت‌الله به قندهار سفر کرده و طرفین روی موضوعات مختلف، از جمله کاهش اختلافات داخلی، آموزش دختران، کار زنان و… بحث کرده‌اند.
ملا محمد یعقوب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.02.2023
سرپرست وزارت دفاع طالبان: از هیچ‌کس کورکورانه پیروی نکنید
در همین حال، ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان امروز (پنج‌شنبه، ۱۱ حوت) در اعلامیه‌ای، نوشته است که این دیدار در حضور شماری از عالمان دین از کابل، قندهار، کاپیسا، بغلان، فاریاب، خوست و ننگرهار انجام شده است.
به نقل از اعلامیه، رهبر طالبان در این دیدار به عالمان دین گفته است که متوجه مسئولیت‌های‌شان باشند.
ملا هبت‌الله همچنین به عالمان دین حاضر در این نشست، خدمت خوب به نظام اسلامی، ترویج علوم دینی، نوشتن کتاب‌ها و مقالات و تطبیق خوب شریعت اسلامی را توصیه کرده است.
ذبیح‌الله مجاهد در این اعلامیه همچنین نوشته است که عالمان دین در این نشست وعده کرده‌اند که تطبیق فرمان و احکام رهبری طالبان و حل مشکلات مردم را وجیبه‌ی‌شان می‌دانند.
مجاهد جزئیات بیشتر از آنچه که در این دیدار بحث شده، منتشر نکرده است.
یادآوری می کنیم، که دیدار چهار سرپرست‌وزیر کابینه‌ی طالبان، از جمله یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع و سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله با رهبر این گروه درحالی انجام شده است که پیش از این گزارش‌هایی از اختلافات طرفین و عدم تمایل ملا هبت‌الله به دیدار با این دو وزیر منتشر شده بود.
یعقوب مجاهد و سراج‌الدین حقانی در نشست‌های جداگانه از آنچه که انحصار قدرت و نادیده‌گرفتن خواست‌های مشروع مردم از سوی رهبری طالبان می‌گویند، انتقاد کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала