بلنکین: نسخه نشت آزمایشگاهی کووید-19 بسیار واقعی است اما نهایی نیست

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر Государственный секретарь США Энтони Блинкен во время встречи с министром иностранных дел РФ Сергеем Лавровым на полях Арктического совета в Рейкьявике
Государственный секретарь США Энтони Блинкен во время встречи с министром иностранных дел РФ Сергеем Лавровым на полях Арктического совета в Рейкьявике - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.03.2023
عضو شوید
وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا روز پنجشنبه گفت، ایالات متحده هنوز نتوانسته است به طور کامل منبع ویروس کرونا را تعیین کند.
به گزارش اسپوتنیک، انتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا روز پنجشنبه گفت: ایالات متحده هنوز نتوانسته است به طور کامل منبع ویروس کرونا را تعیین کند، نسخه با نشت آزمایشگاهی "بسیار واقعی، اما نهایی" نیست.
وزارت خارجه چین خبری را مبنی بر نشر ویروس کرونا توسط ارتش امریکا را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.03.2020
وزارت خارجه چین خبری مبنی بر نشر ویروس کرونا توسط ارتش امریکا را رد کرد
بلینکن در مصاحبه ای با مجله معتبر هندی India Today گفت: "به دنبال پژوهش های فشرده، شماری از بخش‌های ما ادعا می‌کنند که ویروس کرونا از نشت آزمایشگاهی در ووهان منشأ گرفته است. برخی دیگر بر این باورند، که منبع آن ممکن است جایی در بازار حیوانات، همچنین در ووهان باشد. هیچ یک از بخش‌ها نمی‌توانند قضاوت نهایی را انجام دهند". بنابراین، نمی‌توانیم با قطعیت به نفع یکی یا دیگری بگوییم. احتمال ایجاد کووید-19 در آزمایشگاه واضح و بسیار واقعی است، اما قطعی نیست".
وی در عین حال خاطرنشان کرد: این موضوع باید جدا از این که آیا هیچ یک از کشورها عمداً به دنبال انتشار ویروس کرونا به عنوان بخشی از برنامه جنگ افزار زیستی خود بوده اند، مورد بررسی قرار گیرد.
رئیس دیپلماسی امریکا در جمع بندی سخنانش گفت: تا آنجا که من می دانم هیچ یک از اداره های ما مدرکی دال بر این موضوع پیدا نکردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала