پایان تلخ داستان بایدن

© AFP 2023 / MANDEL NGANCo Bayden, arxiv şəkli
Co Bayden, arxiv şəkli - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.03.2023
عضو شوید
از میان دموکرات ها، فقط جو بایدن 80 ساله می تواند با او رقابت کند، اما هیچ کس نمی داند سلامتی او در یک سال آینده چگونه خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، جامعه شناسان درباره وضعیت سیاسی داخلی آمریکا گزارش می دهند که دونالد ترامپ به محبوبیت انتخابات ریاست جمهوری 2024 تبدیل شده است. از میان دموکرات ها، فقط جو بایدن 80 ساله می تواند با او رقابت کند، اما هیچ کس نمی داند سلامتی او در یک سال آینده چگونه خواهد بود.

پیروزی زودهنگام

به گزارش فاکس نیوز، 43 درصد از جمهوری خواهانی که در انتخابات مقدماتی رای می دهند، آماده هستند تا دونالد ترامپ را به عنوان نامزد ریاست جمهوری خود معرفی کنند. ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا 28 درصد امتیاز دارد. نیکی هیلی، سفیر سابق سازمان ملل متحد و مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق، هر کدام هفت درصد دارند. در عین حال، تنها ترامپ و هیلی تاکنون کمپین های انتخاباتی را آغاز کرده اند.
بر اساس همین نظرسنجی، 84 درصد از دموکرات ها فعالیت های جو بایدن، رئیس فعلی دولت را تایید می کنند. اما تنها 37 درصد از او می خواهند که او برای دور دوم نامزد شود.
به نوبه خود، جامعه شناسان نظرسنجی هاروارد CAPS-Harris به این نتیجه رسیدند که اگر انتخابات ریاست جمهوری اکنون برگزار می شد، ترامپ هم بایدن (46 درصد در مقابل 41 درصد) و هم معاون رئیس جمهور کامالا هریس (49 درصد در مقابل 39 درصد) را برنده می شد و در انتخابات مقدماتی داخلی حزب پیروز شد. امتیاز او 37٪، دیسانتیس 19٪، هیلی هفت است.
Президент США Джо Байден выступает с речью в Варшаве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.02.2023
بیماری بایدن تهدیدی بزرگ برای ایالات متحده

فراخوان بازنشستگی

بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی Club for Growth، در ماه نوامبر، ترامپ توسط 47 درصد از جمهوری خواهان و DeSantis توسط 33 درصد حمایت شدند. در ماه دسامبر، فرماندار فلوریدا پیشی گرفت: 56% (نظرسنجی US TODAY/دانشگاه سافولک). ترامپ 33 درصد داشت.
بایدن بارها آمادگی خود را برای شرکت در انتخابات 2024 اعلام کرده اما تصریح کرده است که هنوز تصمیم نهایی را نگرفته است. روز دیگر او توضیح داد که باید قبل از اعلام رسمی برنامه‌های آینده‌اش، برخی کارها را تکمیل کند. در ماه دسامبر، یک نظرسنجی CNBC نشان داد که 70 درصد از اعضای حزب دموکرات نمی‌خواهند او دوباره نامزد شود. اول از همه - به دلیل سن ارجمند.
زمانی که ترامپ 76 ساله در ماه نوامبر جاه طلبی های خود را برای ریاست جمهوری اعلام کرد، همه اعضای خانواده او از او حمایت نکردند. به ویژه، ایوانکا ترامپ و همسرش جرد کوشنر، که در سال 2016 کمپین انتخاباتی را رهبری می کردند، تردید داشتند. از سوی دیگر، بایدن نیز منصرف شده است. میشل گلدبرگ، ستون نویس نیویورک تایمز هشدار می دهد: "آیا شرکت در 80 سالگی هوشمندانه است؟ اکثر رای دهندگان دموکرات آن را دوست ندارند."
به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، دو سوم آمریکایی‌ها نمی‌خواهند دو سیاستمدار قدیمی برای ریاست‌جمهوری سال 2024 مبارزه کنند. علاوه بر این، انتخاب مجدد ترامپ باعث ناراحتی 66 درصد و بایدن 67 درصد از رأی دهندگان خواهد شد.
ترامپ:  بایدن حق ندارد ادعای پیروزی در انتخابات را مطرح کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.12.2022
ترامپ، بایدن بی عقل خواند

دزدان قدیمی

ترامپ هم اکنون در حال برنامه ریزی برای آینده است. به ویژه، او ادعا می کند که در عرض 24 ساعت خصومت ها در اوکراین را متوقف خواهد کرد. جمهوری خواه گفت: "همان شبی که از پیروزی مطلع شدم، با زلنسکی و پوتین تماس خواهم گرفت و به آنها می گویم: "ما باید ملاقات کنیم." تضمین می کنم که می توانم همه چیز را حل کنم.
در اینجا مناسب است یادآوری کنیم که او به عنوان رئیس جمهور چگونه با کوریای شمالی و ایران مذاکره کرد. با پیونگ یانگ تقریباً وارد جنگ شد و با تهران توافق هسته ای را شکست.
در حال حاضر، نزدیکان بایدن صحبت می کنند. بنابراین، هریس او را یکی از شجاع ترین و قوی ترین روسای جمهور تاریخ ایالات متحده نامید. ناظران بر این باورند که این همان چیزی است که قرار بود سفر "قهرمانی" او به کی‌یف نشان دهد.
در همین حال، هیلی آزمایش توانایی های فکری سیاستمداران بالای 75 سال را پیشنهاد کرده است. بر اساس مطالعه فاکس نیوز، ابتکار او توسط 77 درصد آمریکایی ها تایید شده است.
Президент CIF Джо Байден - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.07.2022
احتمال استیضاح جوبایدن در انتخابات میان دوره ای دموکرات ها

آخرین جایگاه

کارشناسانی که با اسپوتنیک، مصاحبه کرده اند معتقدند موفقیت ترامپ تا حد زیادی به این دلیل است که تاکنون هیچ رقیب جدی دیگری وارد رقابت های ریاست جمهوری نشده است. او کسی را ندارد که با رای دهندگان شریک شود و دموکرات ها هنوز رای دهندگان خود را بسیج نکرده اند.
ویکتوریا ژوراولووا، رئیس بخش سیاست خارجی و داخلی ایالات متحده در IMEMO RAS، تأکید می کند که رتبه ترامپ همیشه به طور مداوم بالا بوده است. این کارشناس خاطرنشان می کند: در عین حال همه چیز در اینجا بسیار شخصی است، یعنی این نتیجه نگرش آمریکایی ها به شخصیت رئیس جمهور سابق است و نه برنامه سیاسی او.
با این حال، او می افزاید، معلوم نیست اگر دیسانتیس وارد رقابت شود چه اتفاقی می افتد آنها یک رای دهندگان مشترک دارند.
Черный дым, поднимающийся с места схода в рельс 50 вагонов товарного поезда в американском штате Огайо - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2023
بی تفاوتی جو بایدن به حادثه انفجار در اوهایو
ژوراولوا اینگونه استدلال می کند: هر دو اکنون به این فکر می‌کنند که چه کسی به پای صندوق‌های رای بروند. برای ترامپ، سال 2024 آخرین فرصت برای ریاست مجدد دولت است و شاید برای دیسانتیس منتظر ماندن سودآورتر باشد. هر چه باشد، با وجود سن، بایدن چشم‌انداز خوبی دارد. او تا کنون اشتباه بزرگی مرتکب نشده است، علاوه بر این، ایالات متحده دوست دارد که یک رئیس جمهور برای دو دوره حکومت کند، سپس تغییر نسل در سیاست آمریکا پایان خواهد یافت و افرادی مانند ترامپ و بایدن برای همیشه به گذشته خواهند ماند."
یوری روگولف، مدیر بنیاد فرانکلین دلانو روزولت برای مطالعات ایالات متحده، خاطرنشان کرد که ترامپ نتوانست شکاف انتخاباتی را از دیسانتیس افزایش دهد. روگولف تصریح می کند: "انتخابات هنوز به این زودی نیست. تا تابستان 2024، زمانی که کنگره های حزب برگزار می شود، خیلی چیزها می توانند تغییر کنند."
و موضع بایدن قابل درک است: اگر او از قبل بگوید که این اولین و آخرین دوره اوست، دیگر با او حساب نمی‌کنند. اگر پیشروی کرد و بعد به دلیل سلامتی کنار رفت، این ضربه به حزب است. پس رئیس جمهور عجله ای ندارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала