هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره خطر یک بیماری همه گیر جدید

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر Эмблема Всемирной организации здравоохранения на дверях штаб-квартиры в Женеве
Эмблема Всемирной организации здравоохранения на дверях штаб-квартиры в Женеве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.03.2023
عضو شوید
همه گیرشناس سازمان جهانی بهداشت گفت: جهان باید برای یک بیماری همه گیر جدید به دلیل آنفولانزای مرغی آماده شود.
به گزارش اسپوتنیک، ریچارد پیبادی، همه گیرشناس سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز چهارشنبه در مصاحبه ای با روزنامه ال پایس گفت، که جامعه جهانی باید برای این واقعیت آماده شود که آنفولانزای پرندگان، که توانایی انتقال از فردی به فرد دیگر را به دست می آورد، می تواند منجر به یک بیماری همه گیر جدید شود.
او گفت: "این ترس وجود دارد که ویروس (آنفولانزای مرغی) توانایی انتشار از فردی به فرد دیگر و به شیوه ای پایدار را به دست آورد و می تواند یک بیماری همه گیر جدید ایجاد کند. ما باید برای این کار آماده شویم. جامعه علمی در حال مطالعه توالی ژنتیکی این ویروس ها به منظور نظارت بر آنها و همچنین تولید واکسین هایی است که در صورت لزوم در دسترس خواهند بود".
آبله میمون - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.06.2022
سازمان بهداشت جهانی: ممکن یک فرد دوبار به آبله شادی دچار شود
این همه گیرشناس توضیح داد: "گسترش جدید آنفلوانزای پرندگان که میلیون ها پرنده وحشی و اهلی را در سراسر جهان از بین برده است، از دو تا سه سال پیش به دلیل نوع خاصی از ویروس A(H5N1) آغاز شد".
پی بادی هشدار داد: "ما می خواهیم بگوییم که باید هوشیار باشید. مهم این است که مردم پرندگان مرده یا در حال مرگ یا سایر حیوانات را بلند نکنند. و از کارگران مرغداری به خوبی محافظت شود".
یادآوری می کنیم، که این مشکل به ویژه در مناطق روستایی در میان خانوارهای با درآمد متوسط ​​پایین که در آنها نگهداری مرغ رایج است می تواند خطرناک باشد. گسترش این آنفولانزای فوق حاد پرندگان برای اولین بار در سال 1996 گزارش شد. از سال 2003، موارد دچار شدن به این بیماری در افرادی که به دلیل ماهیت فعالیت خود، تماس نزدیک با پرندگان داشتند شروع به ثبت کرد. این سویه آنفولانزا به دلیل انتشار سریع آن از طریق دستگاه تنفسی تحتانی خطرناک است، که در جریان آن باعث پنومونی ویروسی، سندرم زجر تنفسی حاد می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала