فرمانده پیشین پولیس بکخیل پکتیکا پس از دستگیری از سوی جنگجویان گروه طالبان به قتل رسید

© Sputnikپکتیا
پکتیا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.03.2023
عضو شوید
فرمانده پیشین پولیس ولسوالی بکخیل ولایت پکتیکا یک روز پس از دستگیری از سوی جنگجویان گروه طالبان به قتل رسید.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، نزدیکان بدرالدین حیدری فرمانده پیشین پولیس ولسوالی بکخیل ولایت پکتیا شام امروز (چهارشنبه، ۱۰ حوت) خبر قتل او را تأیید کردند.
روز گذشته منابع گفته بودند، که بدرالدین حیدری از سوی جنگجویان گروه طالبان در مرکز ولایت خوست دستگیر شده است. طالبان خبر دستگیری او را رد کرده بودند.
اکنون نزدیکان وی می‌گویند، که او پس از فروافتادن نظام جمهوری به‌دست طالبان، به پاکستان رفته بود و روز گذشته از طریق بندر غلام‌خان وارد ولایت خوست شده بود.
پکتیا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.07.2022
‏جبهه آزادگان: معاون گروه طالبان برای ولایت پکتیا را کشتیم
به‌گفته‌ی یکی از نزدیکان این نظامی پیشین، یکی از دوستان او از ولایت پکتیکا برایش پول حواله کرده بود و او هنگامی که می‌خواست پول را از صرافی بگیرد، از سوی جنگجویان گروه طالبان شناسایی و دستگیر شده بود.
منبع گفت، که جنگجویان گروه طالبان بدرالدین حیدری را به همکاری با "جبهه مقاومت" متهم کرده و گفته‌اند، که وی برای افراد این جبهه پول انتقال می‌داده است.
روز گذشته نیز منابع گفته بودند، که طالبان این نظامی پیشین را به تمویل مالی "باغیان" متهم کرده‌اند. طالبان مخالفان مسلح شان را باغی می‌خوانند.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پیش از این هم بارها نظامیان پیشین را به‌ بهانه‌های مختلف بازداشت و زندانی کرده‌اند. در چندین مورد، نظامیان پیشین زیر شکنجه‌ی این گروه جان باخته‌اند.
به‌گفته‌ی منتقدان، این کار طالبان انتقام‌جویی از نظامیان پیشین است و اعضای این گروه به اعلام بخشش عمومی رهبر شان پابند نیستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала