شورای مقاومت: در افغانستان حاکمیت مشروع و جود ندارد و ترکیه اراده جمعی مردم این کشور را در نظر بگیرد

© https://twitter.com واکنش شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در مورد تمدید معافیت سفر مقام‌های طالبان
 واکنش شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در مورد تمدید معافیت سفر مقام‌های طالبان   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.03.2023
عضو شوید
شورای مقاومت ملی افغانستان به مناسبت یک‌صد و دومین سالگرد پیوندهای دیپلماتیک افغانستان و ترکیه در پیامی از ترکیه خواست تا در پیوندهای دیپلماتیک اراده جمعی مردم افغانستان را در نظر بگیرد.
به گزارش اسپوتنیک، به دنبال سپردن کنسولگری افغانستان در استانبول به گروه طالبان، شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان با نشر پیامی از ترکیه خواست، که در پیوندهای دیپلماتیک اراده جمعی مردم افغانستان را در نظر گیرد.
این شورا که متشکل از چهره‌های مطرح مخالف گروه طالبان است، گفته امروز در افغانستان دولت و حاکمیت مشروع وجود ندارد.
شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان که شماری از اعضای آن در ترکیه زندگی می کنند، گفته‌‌اند: "باور ما اینست که دوستی دو کشور و مردمان آن از آزمون دشوار کنونی نیز می گذرد و آینده آن نیز در پرتو حسن نیت و هم‌سویی ادامه خواهد داشت".
این شورا همچنان از همکاری افغانستانی ها در یکی از درگیری های ترکیه یاد کرده و گفته است، که ما از دیر زمان با ترکیه پیوندهای محکمی داشتیم.
یادآوری می کنیم، که وزارت امور خارجه گروه طالبان از آغاز کار دیپلمات فرستاده شده ای این گروه در کنسولگری افغانستان در ترکیه خبر داده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала