امریکا "هواپیمای روز قیامت" را در اروپا مستقر کرد + عکس

© Twitter/ѴѺҎNavy Boeing E-6B Mercury
Navy Boeing E-6B Mercury - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.03.2023
عضو شوید
ایالات متحده "هواپیمای روز قیامت" را به اروپا پایگاه فرماندهی هوایی نیروی دریایی مستقر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، هواپیمای کلیدی ارتش آمریکا در صورت وقوع جنگ هسته ای در ایسلند فرود آمد و با سلاح های استراتژیک و غیر استراتژیک از جمله هسته ای ارتباط برقرار می کند. روسیه روز قبل مشارکت در معاهده تسلیحات هسته ای را به حالت تعلیق درآورد
یک هواپیمای آمریکایی E-6B Mercury در ایسلند فرود آمد و به عنوان پست فرماندهی هوایی نیروی دریایی ایالات متحده در جریان عملیات نیروهای اروپایی ارتش آمریکا خدمت می کرد. این را ستاد فرماندهی نیروهای آمریکایی در اروپا در توییتر اعلام کرد.
CC BY-SA 3.0 / Arcturus / US Navy Boeing E-6B Mercury (162783), Geilenkirchen AB, Germanyهواپیمای روز قیامت امریکایی E-6B Mercury
هواپیمای روز قیامت امریکایی E-6B Mercury - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.03.2023
هواپیمای روز قیامت امریکایی E-6B Mercury
خدمه با کارین پتمن سفیر ایالات متحده در ایسلند و دیگر رهبران دیپلماتیک و نظامی دیدار کردند.
از این هواپیما به عنوان هواپیمای روز قیامت یاد می شود زیرا یک پست فرماندهی و ارتباطات هوایی است که برای ایفای نقش کلیدی در طول جنگ هسته ای طراحی شده است. به گفته پنتاگون، این هواپیما به فرماندهی ایالات متحده اجازه می دهد تا با سلاح های استراتژیک و غیر استراتژیک، به ویژه با زرادخانه هسته ای ارتباط برقرار کند. بنابراین، به لطف سیستم کنترل پرتاب آنبورد (ALCS)، پرتاب راکت های بالستیک زمینی امکان پذیر است.
تا سال 1991، "هواپیماهای روز قیامت" ارتش آمریکا تقریباً به مدت 30 سال به طور مداوم در هوا بودند، اما پایان جنگ سرد و کاهش بودجه منجر به تغییر رویکرد شد طرفین به آمادگی رزمی زمینی منتقل شدند، پروازها انجام شد. تصمیم گرفت "به صورت تصادفی" از سواحل غربی و شرقی ایالات متحده انجام شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала