وضعیت نابسامان جهان؛ ارتش چین به حالت آماده‌باش درآمد

CC BY 4.0 / Ministry of Defence of the Russian Federation / (cropped image)Представители Китая на церемонии открытия стратегических командно-штабных учений "Восток-2022" в России
Представители Китая на церемонии открытия стратегических командно-штабных учений Восток-2022 в России - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.02.2023
عضو شوید
در پی پرواز اخیر هواپیمای جاسوسی ایالات متحده بر فراز تنگه تایوان، ارتش چین به حالت آماده‌باش کامل درآمد.
به گزارش اسپوتنیک، یکی از سخنگویان ارتش چین اعلام کرد که پرواز اخیر یک هواپیمای جاسوسی آمریکایی بر فراز تنگه تایوان، ثبات منطقه را تهدید می‌کند.
هواپیمای شناسایی و گشت‌زنی ضدزیردریایی "پی-8 ای پوسایدون" ایالات متحده روز گذشته (دوشنبه) بر فراز تنگه تایوان که سرزمین چین را از جزیره تایوان جدا می‌کند، پرواز کرد.
Китайский истребитель НОАК J-16 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2023
تایوان از حضور 34 هواپیما و 9 کشتی ارتش چین را در نزدیکی این جزیره خبر داد
در پی این اقدام تحریک‌آمیز آمریکا، یک جنگنده "سوخو-27" به پرواز درآمد و هواپیمای جاسوسی آمریکا را در مسیرش زیر نظر گرفت.
"شی یی" سخنگوی فرماندهی منطقه شرقی ارتش آزادیبخش خلق چین اعلام کرد که این نمایش آمریکا "عمداً به اوضاع منطقه خدشه وارد کرد و صلح و ثبات" در منطقه را به خطر انداخت.
از طرف دیگر، نیروهای ایالات متحده به این مانور اعتراف کردند و فرماندهی ناوگان هفتم آمریکا در این خصوص گفت: "ایالات متحده به پرواز، کشتیرانی و عملیات در هر جایی که قوانین بین المللی اجازه دهد، از جمله در تنگه تایوان، ادامه خواهد داد".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала