ایالات متحده در حال تهیه تحریکات مواد کیمیایی مضر در اوکراین است

© Sputnik / Natalia SeliverstovaЗдание министерства обороны РФ в Москве
Здание министерства обороны РФ в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.02.2023
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه میگوید که ایالات متحده قصد دارد با استفاده از مواد زهرناک کیمیایی، تحریکاتی را در اوکراین سازماندهی کند.
به گزارش اسپوتنیک، ایگور کیریلوف ، رئیس حفاظت از اشعه، کیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه، در یک جلسه خبری اعلام کرد: ایالات متحده قصد دارد با استفاده از مواد زهرناک، تحریکاتی را در اوکراین سازماندهی کند.
به گفته وی، یک سازمان غیر دولتی امریکایی با نفوذ در 22 فبروری یک کنفرانس را به رویدادهای جمهوری پس از شوروی اختصاص داد. در این رویداد ، جان سالیوان ، سفیر پیشین ایالات متحده در مسکو اظهار داشت كه به ویژه ، گفت كه "سربازان روسی قصد دارند از سلاح های کیمیایی در منطقه عملیات ویژه نظامی استفاده كنند."
کیریلوف گفت: "ما این اطلاعات را به عنوان هدف خود ایالات متحده و همدستان آنها برای انجام تحریک در اوکراین با استفاده از مواد کیمیایی مضر می دانیم."
ایالات متحده انتظار دارد که در شرایط عملیات نظامی، جامعه بین المللی نتواند تحقیقات مؤثری در رابطه با تحریکات کیمیایی سازماندهی شده از سوی خود آنها به انجام برساند. طبق نقشه امریکا، در این صورت، سازماندهندگان و مجریان واقعی این نقشه های کیمیایی می توانند از مسئولیت‌ پذیری به دور بمانند و ملامتی را به گردن روسیه بیاندازند.
در همین زمان ، غرب قبلاً مواد کیمیایی را به اوکراین تحویل داده است.
کیریلوف در ادامه افزود: "وزارت دفاع روسیه اطلاعاتی دریافت کرده است که بر طبق آن، روز 10 فبروری 2023 میلادی قطاری وارد "کراماتورسک" اوکراین شد که در یکی از واگون های آن محموله مواد کیمیایی قرار داشت که توسط گروهی از شهروندان خارجی همراهی می شد. این واگون جدا شد و به کارخانه متالورژی کراماتورسک به نام "کویبیشف" ارسال شد. این کارخانه جایی است که مواد شیمیایی تحت کنترل سرویس امنیتی اوکراین و نمایندگان فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین در آنجا تخلیه شد."
محموله شامل 16 جعبه فلزی مهر و موم شده بود که هشت عدد از آنها دارای علامت خطر شیمیایی، برچسب "بی - زت" و علامت گذاری با دو خط سرخ بود که مربوط به نوع مواد زهرناک با اثر دفع مسمومیت موقت بود. پنج تا از جعبه‌ها دارای برچسب "CS-Riot سی اس - رویت" و سه مورد با برچسب "سی آر - رویت"CR-Riot" با یک علامت نوار سرخ برای محرک‌ها بود.
ادامه دارد…
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала