- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

دیده شدن تانک های "لئوپارد" در نزدیکی آرتموفسک

© Photo / SSGT Rodney K. ProutyНорвежские танки Leopard I во время военных учений НАТО
Норвежские танки Leopard I во время военных учений НАТО - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.02.2023
عضو شوید
مشاور سرپرست منطقه دونتسک گفت، که تانک‌های لئوپارد در منطقه آرتموفسک دیده شده اند و مانند دیگر هدف های نظامی دشمن در تیررس نیروهای مسلح روسیه خواهند بود.
به گزارش اسپوتنیک، یان گاگین مشاور دنیس پوشیلین رئیس جمهور خلق دونتسک گفت: "گفته هایی وجود داشت که لئوپاردها در منطقه آرتموفسک دیده شده اند. آنها نیز مانند دیگر هدف های زرهی و نظامی برای نیروهای مسلح روسیه خواهند بود".
به گفته وی، در حال حاضر روشن است که اوکراین آرتموفسک را از دست داده است، تنها پرسش این است که چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد.
Танк Leopard 2 на демонстрационном мероприятии, Германия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
وزیر دفاع آلمان: بار نخست تنها نیمی از گردان تانک لئوپارد-2 به اوکراین تحویل داده می شود
گاگین نتیجه گرفت، که دشمن اعتراف می کند که نمی تواند پادگان خود را که عملاً محکوم به فنا است تأمین کند.
همانطور که ماریوسز بلاشاک وزیر دفاع لهستان در پایان هفته گذشته گفت، تانک های لئوپارد منتقل شده توسط ورشو در حال حاضر در اوکراین هستند. مقامات لهستانی آمادگی خود را برای ارسال 14 خودروی جنگی به نیروهای مسلح اوکراین به عنوان بخشی از یک ائتلاف بین المللی اعلام کردند. پیش از آن، این کشور حدود 250 فروند T-72 را انتقال داده بود.
همچنین لئوپاردها از سوی آلمان سازنده این تانک ها، اسپانیا، کانادا و فنلند نیز به اوکراین عرضه خواهند شد.
لئوپارد 2 تانک اصلی نبرد ارتش آلمان است. این دستگاه مجهز به سیستم تابش، نگهبای کیمایی، بیولوژیکی و سیستم های آتش نشانی خودکار است. این تانک به یک تفنگ 120 میلی متری Rheinmetall RH-M-120 مجهز است و می تواند 42 گلوله را به تفنگ اصلی حمل کند. جنگ افزارهای اضافی شامل دو مسلسل/ماشیندار است که یکی از آنها با مسلسل/ماشیندار اصلی جفت می شود و دومی ضدهوایی است و در بالای سقف نصب می شود.
یادآوری می کنیم، که مسکو بارها تاکید کرده است، که فرستادن جنگ افزارهای غربی به کیف تنها درگیری را طولانی می کند. آرتیوموفسک در بخش زیر کنترل کیف در شمال شهر بزرگ گورلوفکا واقع شده است و یک مرکز حمل و نقل مهم برای تامین گروه نیروهای اوکراینی در دونباس است. به گفته دنیس پوشیلین رئیس موقت جمهور خلق دونتسک، نزدیک به همه جاده های شهر زیر کنترل آتشباری واحدهای روسی است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала