واکنش جبهه مقاومت به واگذاری سفارت افغانستان

© National Resistance Front of Afghanistanکشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت 
کشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.02.2023
عضو شوید
در پی واگذاری سفارت افغانستان در تهران جبهه مقاومت با انشار بیانیه ای ابراز تأسف کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، جبهه مقاومت در مورد واگذاری سفارت افغانستان در بهران به طالبان در سایت رسمی خودبیانه ای را منتشر کرده است که متن کامل آن را در زیر میخوانید:
جمهوری اسلامی ایران امروز سفارت افغانستان در تهران را به گروه طالبان سپرد. این اقدام زمانی انجام شد که جبهه‌ی مقاومت ملی افغانستان و ديگر جريان هاى سياسى كشور تلاش نمودند تا از طريق تماس ها و مكاتبات در سطوح بالا اقناع مسئولان ذیربط جمهوری اسلامی ایران را مبنی بر عدم قبول این امر با توجه به پيامد ها و پیام های منفی آن به دست آرند، اما بنا به پاليسى خود شان اجازه دادند نماینده‌ی گروه نامشروع و تروریستی طالبان وارد خانه‌ی دیپلماتیک مردم افغانستان گردد.
حضور سیاسی طالبان در کشور ایران، با آن پیشینه‌ی سیاه و تاریک و ضدیت آشکار با فرهنگ، مدنیت، باور ها و ارزش های اکثریت مردم افغانستان مخصوصاً، ملیون ها مهاجری که از ترس و تهدید و فشار این گروه به ایران پناه برده اند، مخاطره آمیز است و می تواند سبب نگرانی و نا آرامی بیشتر مهاجرین گردد.
بستر تعامل و تساند مردمان ایران و افغانستان، همواره مشترکات فراوان فرهنگی بوده است که طالبان کمر به نابودی آن بسته اند. واگذاری نمایندگی دیپلماتیک افغانستان در ايران به گروهی که قاتل مردم افغانستان است و نام های رهبران شان همچنان در لیست سیاه سازمان ملل متحد و هنوز هیچ کشور دنیا حاضر به برقراری روابط رسمی دیپلماتیک با آن نشده، سوال انگیز است و حاوی پیامی ناخوشایند به مردم افغانستان و برخی کشورهای دیگر ميباشد.
جبهه‌ی مقاومت ملى افغانستان از همدردى، حمايت و همكارى بيدريغ ملت آگاه ايران با مردم افغانستان اظهار سپاس و امتنان مينمايد.
ضمناً، از تلاش دسته جمعى دیپلماتان با تعهد كشور مان و كارمندان سفارت افغانستان در تهران در خدمت به مردم ما در طول یک و نیم سال گذشته باوجود شرایط سخت، جداً قدردانی مينمائيم؛ و از تصمیم‌ شان مبنى بر عدم همكارى با فرستادگان گروه طالبان حمایت کرده و خود را در کنار آنها می دانیم.
جبهه‌ی مقاومت ملی افغانستان مراتب تاسف خود را از تصاحب جایگاه با اعتبار دیپلماتیک افغانستان توسط یک گروه جانی و جنایت کار ابراز می دارد و متيقن است که این وضعیت دیر نخواهد پایید و مردم ما به زودی اعتبار از دست رفته‌ی دیپلماتیک خود را احیا خواهند کرد.
Здание посольства Афганистана в Тегеране - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.02.2023
بیانیه طالبان درباره ادامه فعالیت سفارت افغانستان در تهران
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала