سازمان ملل خواستار کمک 4.6 میلیارد دالری بشردوستانه به افغانستان در سال جاری شد

© AP Photo / Ebrahim NorooziАфганские дети работают на кирпичном заводе на окраине Кабула, Афганистан
Афганские дети работают на кирпичном заводе на окраине Кабула, Афганистан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.02.2023
عضو شوید
افغانستان در سال 2023 به 4.6 میلیارد ئالر کمک بشردوستانه نیاز دارد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از داده های دفتر محلی سازمان ملل افغانستان در سال 2023 به 4.6 میلیارد دلار کمک بشردوستانه نیاز دارد.
به گفته وی، بیش از 28 میلیون نفر در این کشور به کمک های فوری نیاز دارند.
کارشناسان سازمان ملل به نقل از این آژانس می گویند: برای کاهش سطح فقر در افغانستان، تقویت اقتصاد، توسعه زراعت به عنوان پایه اقتصاد ملی در وهله اول ضروری است.
جنبش طالبان (ممنوع در فدراسیون روسیه) پس از اعلام تصمیم ایالات متحده در بهار سال 2021 مبنی بر خروج نیروهای مسلح خود از این کشور، عملیات گسترده ای را برای ایجاد کنترل بر افغانستان آغاز کرد. در 15 آگوست، طالبان بدون جنگ وارد کابل شدند و رئیس جمهور اشرف غنی این جمهوری را ترک کرد. در شب 31 آگوست، ارتش آمریکا فرودگاه کابل را ترک کرد. در 16 شهریور، رادیکال ها ترکیب دولت موقت را اعلام کردند که هنوز مشروعیت آن توسط هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است.
پس از به دست گرفتن قدرت توسط طالبان در افغانستان، سرمایه گذاری های خارج از کشور به آنجا متوقف شد، کارآفرینان مجبور به ترک کشور شدند و بسیاری از پروژه ها ناتمام ماندند.
Боец движения Талибан проходит мимо кабульского салона красоты с изображениями женщин, лица которых закрашены аэрозольной краской, 2021 год - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.01.2023
بیانیه گزارشگر سازمان ملل درباره افغانستان
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала