تی‌تی‌پی منبع درآمدی برای طالبان است

عضو شوید
طالبان به هیئت پاکستانی: "پول بدهید تا خلع سلاح کنیم"
به گزارش اسپوتنیک، پس از سفر مقامات پاکستانی به کابل و دیدار آنها با ملا عبدالغنی برادر، معاون رئیس الوزرای گروه طالبان، ملا محمد یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع، سراج الدین حقانی، سرپرست وزارت امور داخله و امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه، بیانیه متفاوتی در مورد موضوعات مورد بحث از سوی دو طرف منتشر شد.
اما روزنامه پاکستانی "اکپرس تریبیون" می گوید که مقامات پاکستان در این دیدار "شواهد غیرقابل انکار" از حضور افراد تحریک طالبان پاکستان در افغانستان به مقامات طالبان ارائه شده است.
بر اساس گزارش این رسانه، در مقابل مقامات طالبان از پاکستان برای "خلع سلاح" و "اسکان مجدد" افراد طالبان پاکستانی که به افغانستان آمده اند، درخواست پول کرده است.
این روزنامه به نقل از منابعی در دولت پاکستان نوشته است که طالبان "طرحی برای کنترل" طالبان پاکستانی ارائه کرده و از پاکستان خواسته که هزینه این طرح را برعهده بگیرد.
در گزارش این رسانه آمده است که "بنا به این پیشنهاد خلع سلاح جنگجویان تحریک طالبان پاکستان و انتقال آنها از مناطق مرزی پاکستان و افغانستان در نظر گرفته شده است."
روزنامه اکسپرس تریبون نوشته است که در نشست کمیته عالی مشترک دولت پاکستان فاش شده که طالبان افغانستان پیشنهاد مشابهی را به چین برای رفع نگرانی‌های آن کشور در مورد جنبش اسلامی ترکستان شرقی (ETIM) نیز ارائه کرده است.
این رسانه نوشته است که پاکستان هنوز به پیشنهاد‌ طالبان افغانستان پاسخ نداده است، زیرا شک‌وتردید وجود دارد که این پیشنهاد ممکن است کارساز نباشد.
محمد یعقوب مجاهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.02.2023
سخنان سخت و تلخی میان طالبان و‌ ریس ای‌اس‌ای در کابل
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала