سخنان سخت و تلخی میان طالبان و‌ ریس ای‌اس‌ای در کابل

© Photo / Twitter account of Ahmadullah Wasiqمحمد یعقوب مجاهد
محمد یعقوب مجاهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.02.2023
عضو شوید
سرپرست وزارت دفاع به ریس ای اس ای: "ما را تهدید نکنید. شاهد هستید چه بر سر امریکا آمد.
به گزارش اسپوتنیک، رسانه های پاکستان گزارش داده است که سخنان تلخی میان محمد یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان و ندیم‌احمد انجم، رییس سازمان استخبارات پاکستان (آی‌اس‌آی) در کابل رد و بدل شده و مجاهد به او گفته است: "ما را تهدید نکنید. ببینید چه بر سر امریکا آمد."
این رسانه پاکستانی، با نشر گزارشی به نقل از منابع خود نگاشته که رییس سازمان استخبارات پاکستان به طالبان گفته است که اسلام‌آباد می‌تواند در هر جایی علیه تحریک طالبان پاکستان اقدام کند.
این شبکه به نقل از منابع خود گزارش می‌دهد که سخنان تلخی میان رییس آی‌اس‌آی و هیات طالبان رد و بدل شده است.
این رسانه نوشته است که در این دیدار وقتی ندیم‌احمد انجم گفت که پاکستان می‌تواند در هر جایی علیه تحریک طالبان پاکستان اقدام کند، سرپرست وزارت دفاع طالبان به او نسبت به تهدید رهبری طالبان هشدار داد و گفت: "جهان می‌داند چه بر سر امریکایی‌ها آمده است."
او به هیئت پاکستانی گفته است: "ما می‌توانیم گفت‌‎وگوهای صلح بین اسلام‌آباد و تحریک طالبان پاکستان را تسهیل کنیم، اما نمی‌توانیم اقدامی انجام دهیم؛ زیرا تحریک طالبان پاکستان تنها متحد ما است."
در گزارش آمده است که هیئت پاکستانی در جریان دیدار با رهبران طالبان، اسنادی را ارایه کرده که نشان می‌دهد تحریک طالبان پاکستان مسوول افزایش حمله‌ها بر مراکز و نیروهای امنیتی پاکستان است.
گمرک ننگرهار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.02.2023
افزایش 85 درصد صادرات افغانستان
به گفته این رسانه، طالبان به رهبری ملا عبدالغنی برادر، معاون رییس‌الوزرای طالبان، نگرانی‌های مطرح‌شده در این پرونده را قاطعانه رد کرده است.طالبان به هیئت پاکستانی گفته‌اند، تا زمانی‌که پاکستان "شواهد محکم" که دلالت بر دست داشتن تحریک طالبان پاکستان در این حملات تروریستی ارایه نکند، نمی‌تواند تحریک طالبان پاکستان را پاسخ‌گو بداند.
این رسانه همچنان علاوه کرده است که این دیدار در حالی به پایان رسید که دو طرف توافق کردند که مسایل سیاسی و امنیتی نباید بر مسایل تجاری و اقتصادی بین دو همسایه تأثیر بگذارد و مسایل مربوط به امنیت باید جداگانه مورد بررسی قرار گیرد.
گفتنی است که هیئت بلند رتبه پاکستان روز چهارشنبه، 21 فبروری، وارد کابل شد و با مقام‌های طالبان دیدار کرد.
وزارت خارجه پاکستان با نشر خبرنامه‌ای در مورد این دیدار گفته است که هیئت این کشور و طالبان توافق کردند که برای مقابله موثر با تهدید تروریزم، گروه‌ها و سازمان‌های مختلف همکاری کنند.
طالبان اعلام کردند که در این دیدار در مورد مسایل اقتصادی، ترانزیتی و تجاری گفت‌وگو صورت گرفته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала