هشدار یک مقام گروه طالبان به رهبر این گروه درباره "داوری آخرت" + ویدیو

© https://twitter.comملا هبت‌الله
ملا هبت‌الله  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.02.2023
عضو شوید
رئیس دادستانی گروه طالبان در بلخ در یک سخنرانی در ولسوالی شولگره از رهبر این گروه انتقاد و گفت: حق ما عدالت و انصاف است که باید ادا شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایندیپندنت فارسی، مولوی عبدالقدیر مرادی، رئیس دادستانی طالبان در بلخ، روز جمعه ۵ حوت، در یک سخنرانی در ولسوالی شولگره بلخ، از ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر پرده‌نشین طالبان انتقاد کرد و گفت: "فردا یک داوری وجود دارد که آنجا عدل و انصاف هست. اما تو امیرالمؤمنین، فردا به این ملت، به این قوم و به این مجاهدین پاسخگو خواهی بود. آنجا تنها خواهی بود. نه حکومت در کنارت خواهد بود، نه مجاهدین و نه ملت".
مولوی عبدالقدیر با ذکر اینکه "من از کسی نمی‌ترسم، اصلا به ترس در وجود خود اجازه نمی‌دهم"، گفت: "ما از امیرالمومنین عدالت و انصاف می‌خواهیم، وظیفه ما اطاعت و فرمان‌برداری بود که ادا شد، ولی حق ما عدالت و انصاف است که باید ادا شود".
او افزود، که اعضای طالبان در روزهای سخت و دشوار با رهبری طالبان بیعت کردند و به دستور او جنگیدند، اما اکنون صدای آنان باید شنیده شود.
مولوی عبدالقدیر گفت: "از قوم خود گذشتیم، از پدر و مادر خود گذشتیم، از مردم و ملت خود گذشتیم و با ملا عمر بیعت کردیم. وقتی‌ که در زندان بودیم با اخترمحمد منصور بیعت کردیم و وقتی‌ که اخترمحمد منصور کشته شد با شیخ هبت‌الله بیعت کردیم".
او خطاب به ملا هبت‌الله گفت: "ما پیوندی به قوم نداریم. ما در آن شرایط که قوم از ما نفرت داشت، با تو بیعت کردیم".
رئیس دادستانی طالبان در بلخ به اعضای طالبان گفت: ناامید نباشند و اعتقادشان نباید با مشکلاتی که وجود دارد آسیب ببیند.بیشتر بخوانید

مولوی عبدالقدیر که از قوم تاجیک است، به هوادارانش گفت: "می‌دانم که شما مایوس هستید، محروم هستید و دیگران از شما پیشتاز هستند؛ اما روزی خواهد آمد".
این مقام طالبان افزود، که "اینجا افغانستان است" و روزی خواهد آمد که به‌جای افراد تازه‌کار، رهبر طالبان به آنان نیاز خواهد داشت.
سخنرانی هشت دقیقه‌ای مولوی عبدالقدیر که هوادارانش در فضای مجازی منتشر کرده‌اند، با این جمله پایان می‌یابد: "ما مجاهدین از امارت اسلامی حرمت می‌خواهیم".
پیش از این نیز اعضای ارشد طالبان نارضایتی خود را از ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر این گروه، آشکارا بیان کرده‌ بودند. در دو هفته گذشته، سراج‌الدین حقانی، رهبر شبکه حقانی و وزیر داخله طالبان، ملا عبدالسلام حنفی، معاون نخست‌وزیر طالبان و چند مقام دیگر این گروه در سخنرانی‌هایشان از تصمیم‌گیری‌های ملا هبت‌الله انتقاد کردند و او را به انحصار قدرت و صدور فرمان‌های پی‌درپی متهم کردند.در همین حال، برخی فرماندهان ازبک‌تبار و تاجیک‌تبار طالبان در ولایت های شمالی از انحصار قدرت در دست فرماندهان پشتون ناراضی‌اند. رژیم طالبان متشکل از چهره‌های پشتون‌تبار است و فرماندهان غیر‌پشتون در مسندهای کوچک با صلاحیت‌های اندک گماشته شده‌اند.این مسئله ضمن اینکه به نارضایتی در میان طالبان دامن زده، از به رسمیت شناختن این گروه به‌عنوان حکومت رسمی افغانستان نیز جلوگیری کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала