- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

سرنگونی سوخو-24 و میگ 29 اوکراین از سوی نیروی هوایی روسیه

© Sputnik / Andrey Kataev /  مراجعه به بانک تصاویر Многофункциональные истребители пятого поколения Су-57
Многофункциональные истребители пятого поколения Су-57 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.02.2023
عضو شوید
هوانوردی روسیه هواپیماهای سوخو-24 و میگ-29 اوکراین را در جمهور خلق دونتسک سرنگون کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: جنگنده‌های نیروی هوافضای روسیه در مناطق شهرک‌های روزوفکا و دیمیتروف جمهوری خلق دونتسک، هواپیماهای Su-24 و MiG-29 نیروی هوایی اوکراین را سرنگون کردند.
جنرال ایگور کوناشنکوف، نماینده رسمی وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد: "گروه "جنوب" از نیروهای روسیه در جریان یک عملیات ویژه در طول روز بیش از 120 نظامی نیروهای مسلح اوکراین (APU) را در جهت دونتسک و همچنین یک انبار مهمات توپخانه نیروهای اوکراینی را از بین بردند".
Председатель Единой России, заместитель председателя Совета безопасности РФ Дмитрий Медведев - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.02.2023
مدودف: کل کمک نظامی امریکا به کیف به زودی نزدیک به 50 میلیارد دالر خواهد رسید
او افزود: "در جهت دونتسک، در نتیجه اقدامات فعال واحدهای گروه "جنوب" از نیروها، حملات هوایی و آتش توپخانه، بیش از 120 نظامی اوکراینی، 3 خودروی زرهی رزمی و همچنین D-20 و30 D-هویتزر در یک روز از بین برده شد. افزون بر این، در منطقه پرجمعیت در نقطه آودیوکا جمهوری خلق دونتسک، یک انبار مهمات توپخانه از بین برده شد".
او گفت: "افزون بر این، دو موشک انداز چندگانه هیمارس و سه موشک بالستیک توچکا-یو در طول روز رهگیری شدند".
یادآوری می کنیم، که روسیه از 24 فیبروری عملیات ویژه نظامی در اوکراین را آغاز کرده است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، وظیفه آن را "پشتیبانی از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" خواند. به گفته رئیس جمهور روسیه، هدف نهایی این عملیات، آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت روسیه را تضمین کند. پوتین پیشتر گفته بود، که غرب در تلاش است تا برای فروپاشی روسیه یک منطقه ضد روسیه در اوکراین ایجاد کند و برای جلوگیری از این امر عملیات ویژه ای آغاز شد.
همانطور که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، "نه تنها شامل بلکه در تامین جنگ افزارها و همچنین آموزش پرسنل در قلمرو بریتانیا، آلمان، ایتالیا و دیگر کشورها" دخالت دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала